بررسی چالش‌های زیست محیطی در شهرک سلیمی

با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری، محیط زیست و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مسئولان شهرستان آذرشهر و برخی صاحبان صنایع، مخاطرات زیست محیطی و آلایندگی‌های شهرک صنعتی شهید سلیمی بررسی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: در کنار حمایت از تولید و صنعت و اشتغال باید امنیت غذایی و سلامت محیط زیست در اولویت باشد و نباید به بهانه تولیدبهداشت عمومی جامعه، سلامت مردم را به خطر انداخته و حقوق مردم را تضییع کینم. 

مینویی افزود: دستگاه‌های متولی موظف هستند واحد‌های آلاینده صنعتی را شناسایی کرده و پس از اخطار‌های قانونی و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی و پیش تصفیه، واحد‌های متخلف را بعنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی کنند. 

اشتری مدیر کل اداره محیط زیست استان هم در این جلسه گفت: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهید سلیمی غیر استاندارد بوده و جوابگوی حجم و نوع پساب صنعتی نیست و با تصفیه ناقص و غیر استاندارد فاضلاب، آنرا به اراضی شهر تیمورلو هدایت می کنند.

محمودیان فرماندار شهرستان آذرشهر هم در این نشست گفت: هدایت فاضلاب شهرک صنعتی شهید سلیمی به اراضی تیمورلو موجب بروز مسایل اجتماعی، مشکلات بهداشتی و زیست محیطی و آلوده شدن آب‌های زیر زمینی شده است و این موضوع باید توسط دستگاه‌های متولی تعیین تکلیف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار