استفاده از ظرفیت صادراتی با شناسنامه دار کردن محصولات باغی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر استفاده از ظرفیت صادراتی با شناسنامه دار کردن محصولات باغی تاکید کرد.

بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد باغبانی با بیان اینکه باغی که شناسنامه نداشته باشد نمی‌تواند در آینده نزدیک مدعی تامین نیاز صادراتی باشد، گفت: باید اطلاع رسانی در سطح شهرستان‌ها به صورت گسترده انجام شود تا به باغداران و کشاورزان اعلام شود اگر باغ و مزرعه‌ای شناسنامه دار نشود متقاضی استفاده از ظرفیت صادراتی نباید باشد.

او شناسنامه دار کردن باغات را مهم دانست و افزود: از سال آینده هر گونه فعالیت‌های حمایتی و به رسمیت شناختن واحد‌های تولیدی در بخش کشاورزی زمانی تحت پوشش حمایتی قرار می‌گیرد که شاهد شناسنامه دار شدن باغات و مزارع کشاورزی باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: حضور همکاران مدیریت ترویج در کنار همکاران معاونت تولیدات گیاهی ضرورت دارد تا بتوان اطلاع رسانی دقیق به کشاورزان در زمینه شناسنامه دار کردن باغات و مزارع صورت گیرد.

او افزود: نهالستانی که بتواند نهال سالم تولید کند مورد حمایت قرار می‌گیرد و این امر باید در بحث کمک‌های فنی اعتباری اصلاح و توسعه باغات در حوزه باغبانی مورد توجه قرار گیرد.

مومنی به تولید محصول سالم در بخش باغبانی اشاره کرد و گفت: با مدیریت مصرف کود و سم می‌توان شاهد تولید محصول سالم بود.

او بر حضور سازمان نظام مهندسی کشاورزی در جلسات ستاد باغبانی تاکید کرد و افزود: نظام مهندسی کشاورزی باید برنامه کارشناسی پهنه بندی باغات را ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار