تحلیلگر عراقی: جنایات آمریکا در عراق با واکنش شدیدی روبرو خواهد شد

یک تحلیلگر سیاسی عراق اعلام کرد که آمریکا به دلیل جنایات خود در این کشور با پاسخ مردم و دستگاه اجرایی عراق روبرو خواهد شد.

قاسم التمیمی، تحلیلگر سیاسی عراق اعلام کرد: جنایات آمریکا، نقض حاکمیت عراق و تجاوز به نماد‌های ملی آن، از فرماندهان پیروزی (شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) گرفته تا رهبران الحشد الشعبی و سرویس‌های امنیتی در روز‌های آینده با واکنش شدیدی روبرو خواهد شد.

براساس گزارش المعلومه، التمیمی گفت: ترور فرماندهان پیروزی توسط آمریکا در ۴ سال پیش و حملات مکرر آمریکا علیه رهبران الحشد الشعبی و مقر سرویس‌های امنیتی عراق نه تنها نقض حاکمیت عراق است، بلکه نقض آشکار توافقنامه چارچوب استراتژیک است.

او در ادامه افزود: اقدامات آمریکا که بر خلاف قانون است با واکنش شدید مردم عراق مواجه خواهد شد. علاوه بر آن حکم مقام اجرایی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور وجود دارد.

التیمیم در پایان گفت که نیرو‌های آمریکایی در عراق حضور دارند و حاکمیت این کشور را زیر پا می‌گذارند و اقدامات جنایتکارانه‌ای را برای دستیابی به منافع و اهداف خود از طریق این حضور انجام می‌دهند که در خدمت پروژه صهیونیستی بوده و امنیت رژیم اشغالگر را از هرگونه تهدید احتمالی حفظ می‌کند.

پیش از این نیز عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفته بود که بمباران پایگاه الحشد الشعبی توسط بمب افکن‌های آمریکایی، اقدامی خطرناک و نقض حاکمیت ملی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۰ دی ۱۴۰۲
برای توقف جنایات صهیونیست ها باید سیاست چشم در برابر چشم؛ ترور در برابر ترور ؛ موشک در برابر موشک و تجاوز در برابر تجاوز را اجرا نمود تا اسرائیل مجبور به کنار گذاشتن این حربه شود. اگر چندنفر از سران و افسران بلند پایه اسرائیل ترور شوند حساب کار دست اسرائیل خواهد آمد و می فهمد که ترور نیروهای مقاومت هزینه بمراتب سنگین تری برای اسرائیل خواهد داشت.
آخرین اخبار