طرح مطالعاتی ۲ هزار و ۱۷۰ کیلومتر بستر رودخانه‌های استان اردبیل تکمیل شد

مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مطالعه بستر و حریم ۲ هزار و ۱۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های این استان انجام شده است.

رضا سلیمی با اشاره به ضرورت ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های استان گفت: مطالعه ۴۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان نیز در برنامه آتی شرکت آب منطقه‌ای است که با مشخص شدن بستر و حریم و مرزهای مبهم و نامشخص، از تصرف و تعرض به بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری خواهد شد.

مدیر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای اردبیل قرار دارد ، افزود: با همکاری این شرکت و مراجع قضایی و انتظامی صیانت و حفاظت از انفال عمومی و حقوق بیت‌المال با جدیت دنبال می‌شود.

سلیمی بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با انجام مطالعات بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و با بکارگیری تیم گشت و بازرسی در استان و همچنین با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از تجاوز به حریم رودخانه جلوگیری می‌کند.

مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از انسداد چهار حلقه چاه در بستر رودخانه شهریور (دیجویجین) در حوضه شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: با شناسایی تیم و گشت بازرسی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و همکاری به‌موقع مراجع قضایی و انتظامی چهار حلقه چاه در حوضه اردبیل مسدود شد.

سلیمی ، آزادسازی و لایروبی رودخانه آغلاغان در محدوده روستای قره‌تپه شهرستان نیر را یادآور شد و افزود: این عملیات با اهداف آزادسازی دخل و تصرفات ، جلوگیری از پخش و هدر رفت آب و در نهایت هدایت آن به مخزن سد یامچی برای تراز افزایی حجم مخزن سد در حال انجام است.

او همچنین به برداشت غیرمجاز مصالح از بستر رودخانه ارس توسط سودجویان اشاره کرد و گفت: با همکاری مرزبانی علاوه بر جلوگیری از ۲ مورد برداشت غیرمجاز مصالح در بستر رودخانه ارس، از یک مورد لوله‌گذاری و نصب غیرمجاز پمپ در رودخانه قره‌سو حوضه شهرستان نمین هم جلوگیری شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.