بیش از ۱۸۰ کامیون کمک‌های بشردوستانه در روز گذشته وارد غزه شدند

هماهنگ کننده رژیم صهیونیستی از ورود ۱۸۲ کامیون کمک‌های بشردوستانه به غزه خبر داد.

هماهنگ کننده رژیم صهیونیستی برای اراضی فلسطین گفته است که بیش از ۱۸۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه روز سه شنبه از طریق گذرگاه‌های مرزی رفح و کرم شالوم به نوار غزه اجازه ورود پیدا کردند.

او در شبکه اجماعی ایکس نوشت: «۱۸۲ کامیون کمک‌های بشردوستانه بازرسی و در ۹ ژانویه به نوار غزه منتقل شدند».

به گزارش تاس، در مجموع ۸۰ کامیون در ایست بازرسی نیتزانا اراضی اشغالی بازرسی شدند و از طریق گذرگاه رفح در مرز با مصر وارد غزه شدند و ۱۰۲ کامیون نیز بازرسی و از طریق پاسگاه کرم شالوم اسرائیل منتقل شدند.

تنش‌ها در خاورمیانه پس از حمله رزمندگان حماس به اراضی اشغالی در ۷ اکتبر شعله ور شد. حماس حمله خود را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس می‌داند. اسرائیل محاصره کامل نوار غزه و بمباران مناطق تحت محاصره و برخی مناطق در لبنان و سوریه را آغاز کرد. درگیری در کرانه باختری نیز گزارش شده است.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر حملات وحشیانه‌ای را علیه مردم غزه آغاز کرده است که تاکنون دست کم ۲۳۲۱۰ شهید و ۵۹۱۶۷ زخمی بر جای گذاشته است.

به گفته سازمان ملل، حدود ۸۵ درصد از ساکنان غزه آواره شده اند، در حالی که بسیاری از آن‌ها از عدم امنیت غذایی رنج می‌برند. صد‌ها هزار نفر بدون سرپناه زندگی می‌کنند و تعداد کامیون‌های کمک رسانی به غزه نسبت به قبل به نصف رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار