افزایش ظرفیت تولید آب شیرین‌کن سیریک

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ظرفیت تولید آب شیرین‌کن سیریک با راه‌اندازی واحد جدید به چهار هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش یافت.

عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بازدید از این آب شیرین‌کن در سیریک گفت: با راه‌اندازی واحد سوم آب شیرین‌کن سیریک با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز، ظرفیت تولید آب در این سایت به چهار هزار مترمکعب رسید.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این آب شیرین‌کن تا پیش از راه‌اندازی واحد سوم، ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بود، ابراز امیدواری کرد: کمبود آب شهر سیریک با وارد مدار شدن این ظرفیت رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، اعتبار هزینه شده توسط سرمایه‌گذار پروژه را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اعلام کرد: شهرستان سیریک پیش از این بدون منابع آبی شیرین و قابل آشامیدنی سطحی و زیر زمینی بوده است؛ سال گذشته باتوجه ویژه دولت سیزدهم و حمایت‌های وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار هرمزگان، آب آشامیدنی بخش بمانی سیریک به پایداری لازم رسید، در آن مقطع نیز وعده تکمیل آب شیرین‌کن زیارت در این شهرستان نیز از سوی آبفا استان داده شد که با تلاش‌های سرمایه‌گذاران این پروژه، عملیات احداث آب شیرین‌کن زیارت هم به پایان رسید.

طی ۲ سال و نیم روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ٧٠ درصد به ظرفیت تامین آب پایدار شهرستان سیریک اضافه شد.

شهرستان ۵۳ هزار نفری سیریک دارای سه شهر، ۲ بخش و ۷۶ روستاست که در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.