وزیر خارجه کره شمالی به روسیه خواهد رفت

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تایید کرد: وزیر خارجه کره شمالی پانزدهم ماه جاری میلادی به مسکو سفر خواهد کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: انتظار می‌رود یک هیات دیپلماتیک از کره شمالی به ریاست چو سونگ هی،  وزیر امور خارجه این کشور از ۱۵ تا ۱۷ ژانویه وارد روسیه شود.

براساس گزارش آر تی، زاخارووا افزود: منتظر ورود هیاتی از کره شمالی به مسکو هستیم و قرار است این هیات با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه گفتگو کند.

شایان ذکر است که این سفر به دعوت لاوروف وزیر امور خارجه روسیه انجام می‌شود. در اکتبر گذشته، سرگئی لاوروف به عنوان بخشی از جشن هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و کره شمالی، به پیونگ یانگ سفر و با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کرد.

در همین راستا در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳، دهمین نشست کمیته مشترک بین دولتی روسیه و کره شمالی در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی در پیونگ یانگ برگزار شد. ریاست طرف روسی در این مذاکرات را الکساندر کوزلوف، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست بر عهده داشت.

سفر وزیر خارجه کره شمالی به روسیه درحالی اتفاق می‌افتد که طی چند ماه گذشته، مجموعه‌ای از رویدادها، تنش‌ها را در اطراف کره شمالی به سطح بسیار بالایی رساند و کیم جونگ اون، رهبر این کشور اعلام کرد که شبه جزیره کره «به آستانه درگیری مسلحانه نزدیک‌تر می‌شود».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار