راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان خبر داد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد با اشاره به اینکه در برهه حساس کنونی مسأله انتخابات موضوع حیاتی کشور است، گفت : بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب ۲ شاخصه سلامت انتخابات و ایجاد شرایط حضور حداکثری مردم، الزامی است.

وی با تأکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، افزود: در این مسأله بهترین راهکار پیشگیری است و در غیر این صورت برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در برهه حساس کنونی و هجمه تبلیغات سو و همه جانبه دشمنان، انتخابات امسال از حساسیت ویژه‌ای نسبت به انتخابات دوره‌های گذشته برخوردار است و باید از تمام توان خود برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم استفاده کنیم.

کرمی با اشاره به قانون جدید و اصلاحی انتخابات، تصریح کرد: طبق این قانون ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این ستاد‌ها در سطح ملی و استانی تعریف شده، ادامه داد: ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری‌های کل استان‌ها به ریاست رئیس کل دادگستری، دبیری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و با عضویت تعدادی دیگر از اعضا از نهاد‌ها و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، نظارتی و … تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به آسیب‌های جدی در حوزه انتخابات، گفت: یکی از مهمترین تهدیدات و آسیب‌های جدی مربوط به حوزه فضای مجازی است و رصد، پایش، شناسایی و گزارش تخلفات در این حوزه و برخورد با متخلفین و مجرمین ضروری است.

کرمی یادآور شد: تمامی مجریان، دست اندرکاران، مدیران، دستگاه‌ها و نهاد‌ها به خصوص نهاد‌های حمایتی باید اصل بی طرفی در برگزاری انتخابات را رعایت کنند و در این خصوص مراقبت و توجیه شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه‌های قضائی شهرستانها، دادسراها، محاکم تجدید نظر استان شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی مشخص شده تا اگر در جایی جرمی اتفاق بیفتد، طبق قانون رسیدگی شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.