صلح و سازش ۲۹ پرونده قتل عمد در مازندران

۲۹ پرونده قتل عمد امسال در مازندران به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران در همایش استانی صبر در ساری با بیان اینکه باید افراد فعال در زمینه صلح و سازش بعنوان الگوی نمونه و بارز به جامعه معرفی شوند، گفت: ۲۹ پرونده قتل عمد امسال در استان مورد صلح و سازش قرار گرفت و ۶۱ پرونده دیگر در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام صادقی معاون رئیس قوه قضائیه نیز در این همایش با بیان اینکه نباید اجازه داد که مسائل خانوادگی به کشمکش‌های دادگاهی کشیده شود، گفت: باید با استفاده از حضور اعضای شورا‌های حل اختلاف در ورودی دادگاه‌های خانواده، از ورود پرونده‌ها به محاکم خانواده جلوگیری کرد.

او با اشاره به اینکه با رسیدگی به پرونده‌ها مسائل ختم به مصالحه نمی‌شود، افزود: در این راستا به حضور مردم در رفع اختلافات به صورت ویژه توجه شد تا ضمن شناسایی و رفع زمینه‌های بروز جرم و آسیب اجتماعی، در صورت بروز اختلاف، زمینه رفع اختلاف با صلح و سازش فراهم شود.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: ستاد‌های صبر به عنوان جایگزین دادگاه و دادسرا، تلاش می‌کنند که بر مبنای عدل، انصاف و اخلاق راهی برای حل اختلافات پیدا کنند.

معاون قوه قضائیه افزود: ستاد‌های صبر در استان‌ها می‌توانند کار‌های فراتر از یک دستگاه، نهاد و قوه را انجام دهند و اقداماتی دربرگیرنده و فراگیر نسبت به همه مردم انجام دهند

رئیس توسعه حل اختلاف کشور همچنین درباره جذب نیروی انسانی در شورا‌های حل اختلاف با تاکید بر اینکه در زمینه استخدام همکاران شورا‌های حل اختلاف نهایت تلاش صورت گرفت تا ۱۰ هزار سهمیه جدید از شورا‌ها جذب شوند، گفت: هدف از اجرای این قانون، اعضای شوراهاست که باید اولویت‌ها به گونه‌ای تنظیم شود تا بیشتر سهمیه مربوط به شورا‌ها در نظر گرفته شود و حقی ضایع نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار