مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر، حامی نیازمندان

همزمان با ایام ماه مبارک رجب تعداد ۲۰۰ بسته معیشتی و ۱۴ سری جهیزیه به مددجویان مرکز خدمات اجتماعی حرم مطهر، اهداء و ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد، به کانون گرم خانواده بازگشتند.

طاهریان مسئول مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر ضمن تشریح فعالیت‌ها و خدمات این مرکز گفت: به برکت وجود بارگاه ملکوتی و پر خیر و برکت سیدالسادات الاعاظم حضرت احمدبن موسی الکاظم، و با تأسی از سیره‌ی انبیای الهی و ائمه معصومین علیهم السلام و با انگیزه‌ی تجلّی مبانی والای انسان دوستی، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار محروم و توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به نیازمندان، باب جدیدی از خدمت، برای زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت (ع)، گشوده شد و مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر، در سال ۹۹ راه اندازی شد.

او اظهار کرد: مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر پیرو تاکیدات تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، فعالیت‌های خیّرانه خود را در راستای یاری‌رسانی و فقرزدایی از نیازمندان اطراف حرم مطهر، گسترش کمی و کیفی داد و در این راستا با آسیب‌شناسی و حفظ کرامت و عزت نفس نیازمندان، در راستای بهبود شاخص‌های زندگی و ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی، سالم‌سازی فضای فرهنگی و اعتقادی خانواده‌های تحت پوشش، توانمندسازی و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار خانواده نیازمندان، قدم برداشته است.

مسئول مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر پیرامون رویکرد این مرکز در خدمت‌رسانی به نیازمندان گفت: رویکرد اصلی این مرکز بر مبنای توانمندسازی مددجویان است. در این راستا مددکاران کمک می‌کنند که مددجویان مشکل خود را شناخته و به توانایی‌های خود پی ببرند و با استفاده از منابع و امکانات موجود در جهت حل مشکل خود برآیند و با ایجاد تغییر و دگرگونی مناسب در شرایط مادی و معنوی، زمینه رشد و تعالی خود و اطرافیان را فراهم سازند.

طاهریان پیرامون زمینه‌های خدمت رسانی مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر گفت: این مرکز نیکوکاری تاکنون توانسته با مشارکت مردم خیراندیش فارس و خیرین گرانقدر، در جهت فراهم کردن امکانات و خدمات در حوزه‌های مختلف حمایتی، همچون تأمین بخشی از سبد غذایی نیازمندان، لوازم ضروری منزل، پوشاک و پرداخت کمک هزینه معیشتی، کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه، کمک هزینه در راه ماندگان، کمک هزینه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، تامین بخشی از هزینه‌های دارو و درمان، کمک در اسکان زنان بی سرپناه، کمک به ایجاداشتغال و کاریابی، کمک هزینه ثبت نام مدارس، کمک هزینه تهیه کتب و لوازم تحریر، تقدیر از دانش آموزان نمونه، زیارت عتبات عالیات (نوبت اولی ها)، ترویج فرهنگ کتابخوانی و مواردی از این دست، در حد بضاعت خود، گام بردارد.

او اعلام کرد: به مناسبت ماه مبارک رجب تعداد ۲۰۰ بسته معیشتی و ۱۴ سری جهیزیه به مددجویان اهداء و ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد را به کانون گرم خانواده بازگرداند.

مسئول مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر درمورد شیوه‌های جذب کمک‌های خیّرین به این مرکز گفت: خیرین گرانقدر می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره حساب ۴۰۰۱۰۰۲۴۲۳۹۴۹ بانک شهر یا شماره کارت ۵۰۴۷۰۶۱۰۹۰۱۸۴۲۳۱ یا شماره شبا ۲۶۰۶۱۰۰۰۰۰۰۴۰۰۱۰۰۲۴۲۳۹۴۹ واریز و رسید خود را به شماره ۰۹۹۲۷۴۹۲۵۰۲ در پیام رسان ایتا ارسال کنند. همچنین نیک‌اندیشان و خیّرین ارجمند می‌توانند در ساعات اداری به دفتر مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری واقع در حرم مطهر، صحن احمدی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۱۳۱۴۱۸ تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار