سالانه ۱۶۰ هزار نفر سرباز از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند خواهند شد

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: سالانه ۱۶۰ هزار نفر سرباز از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند خواهند شد که این سهمیه بین استان‌های کشور تقسیم شده است.

 سردار موسی کمالی  در بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک خرم آباد اظهار کرد: باتوجه به تفاهم نامه‌ای که قرارگاه مهارت آموزی مرکزی نیرو‌های مسلح با سازمان فنی و حرفه‌ای دارد مقرر شده سالانه ۱۶۰ هزار نفر سرباز را آموزش بدهند که این سهمیه بین استان‌های کشور تقسیم شده است.

وی افزود: ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای در حال بررسی است تا بتوانیم کیفیت‌های آموزشی را بالا ببریم و تعداد سربازان آموزش دیده را افزایش دهیم تا پس از پایان خدمت دارای مهارت باشند و وارد بازار کار شوند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای لرستان نیز در این بازدید گفت: استان لرستان دارای ۱۹ مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای با قابلیت آموزش بیش از ۳۰۰ حرفه آموز است.

حشمت اله معتمدی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تنها سازمانی است که به صورت تخصصی بحث مهارت آموزشی در ۱۹ جامعه هدف را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: یکی از این جوامع هدف سربازان وظیفه است که از سال ۱۳۹۶ براساس دستور مقام معظم رهبری سازمان فنی و حرفه‌ای در یک تفاهم نامه با قرارگاه مهارت آموزی مرکزی نیرو‌های مسلح کشور این آموزش‌ها را در پادگان‌ها شروع می‌کند.

معتمدی تصریح کرد: سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لرستان در ۲ بخش دولتی و خصوصی بهره مند می‌شوند که سهم سربازان استان سالیانه بیش از پنج هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.