در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فعالیت بیش از هزار مشاور خانواده در محاکم قوه قضائیه/ زوجین قبل از طلاق ۵ جلسه مشاوره باید سپری کنند

رئیس مرکز مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: در برخی از استان‌ها با ورود مشاوران خانواده به پرونده‌های طلاق تا ۶۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فعالیت مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: در کل کشور حدود ۲۱۰۰ مشاور خانواده داریم که به محاکم خانواده کمک می‌کنند.

وی گفت: با اصلاح آیین نامه قانون حمایت از خانواده که توسط رئیس قوه قضاییه به مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ارجاع شد ۴ وظیفه را به مرکز واگذار کرده است.

عبدلیان پور گفت: ابتدا راه اندازی سامانه بود که این کار با بهره برداری از سامانه مسیر انجام شد که فرآیند ورود پرونده‌ها به محاکم قوه قضائیه کم خواهد شد و به سامانه ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه هرکدام از زوجین که تقاضای طلاق داشته باشند مستقیم باید به سامانه مسیر مراجعه کنند وپنج جلسه مشاوره خانواده را سپری کنند گفت: در برخی از استان‌ها با برگزاری جلسات مشاوره و ورود مشاوران خانواده قوه قضائیه به پرونده‌های طلاق تا ۶۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است.

وی گفت: کارکرد مشاوران خانوده ویژه است، زیرا در میان مشاوران افرادی هستند که ۸۰ درصد پرونده‌های طلاق ارجاع شده را توانستند به صلح و سازش ختم کنند.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: تدوین دستورالعمل اجرایی فرآیند مراکز مشاوره خانواده را به مرکز واگذار شده که در حال نهایی شدن است و در آینده نزدیک در مرحله اجرایی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص مسئولین مشاوران خانواده در استان‌های کشور گفت: در استان‌های کشور یک نفر از قضات که پایه ۹ به بالا را دارند به عنوان مسئول مراکز مشاوره انتخاب خواهند شد و در استان‌ها مدیریت انجام می‌شود.

عبدلیان پور گفت: موضوع مهمی دیگر افزایش صلاحیت مشاوران خانواده است که این موضوع در حال پیگیری است، زیرا اکنون فقط موضوع طلاق مطرح شده، اما به نظر ما طلاق مرحله آخر است و در ابتدای دعوای زوجین بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم قطعا منتهی به طلاق نخواهد شد.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: مبالغی که اکنون برای حق مشاوره مشاوران خانواده قوه قضائیه مشخص شده یک مبلغ حداقلی است و اصلاح مبلغ دریافتی مشاوران موضوع دیگری است که اکنون در حال پیگیری آن هستیم.

برچسب ها: قوه قضاییه ، مشاوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
زنا و شوهرا باید توقع شون از زندگی و همدیگه رو خیلی خیلی بیارن پایین والا از هم زده میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
مشاورخوبه .مشکل مهریه رااول حل کنن که شده اسباب نابودی خانواده ها و مردهای این سرزمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
سلام علیکم .پس از صلوات برمحمدوال محمدوخاندان پاکش.خدا راشکرکه مجلس با کم اضافه کردن حقوق کارگران وبازنشستگان به همه نشان داد. که طرفدارافراد فقیر نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
چراقاضی دادگاه ری طلاق صادرمیکند بنده وقتی زندگیم دوست دارم طلاق نمی دهم چرازوج درخواست طلاق می دهد بدون انیکه مشاوره جلسه ای رفته باشه حکم صادرمیکن ایاذهن دوتابچه خراب نمی شود خدایی این درست نیست سریع رای صادرمیشود به فکرآییده دوتابچه باشیم واقعان کسی جوابگو است بنده نتوانستم در دادگاه حضور پیدا کنم بهم مرخصی ندادن چرا قاضی صفادشت شعبه دو حکم طلاق صادر میکنه اگه فکرمیکن بنده نرفتم رای صادرنمی شود یعنی چی محبت کنید رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۳۳ ۳۰ دی ۱۴۰۲
کار خوبی هست آخه این مردا تا زور بالای سرشون نباشه مشاوره نمیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۳۰ دی ۱۴۰۲
طلاق واقعا چیز وحشتناکیه و خدا نصیب گرگ درنده بیابون هم نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۳۰ دی ۱۴۰۲
بنظرم 10جلسه مشاوره قبل از ازدواج باید باشد برای طلاق بیشتر این مشاوره کسب در آمد برای مشاور میباشد و اتلاف وقت ولی مشاور بیش از عقد واقعا بنظرم تاثیر دارد هر جلسه بیشتر باشد بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۳۰ دی ۱۴۰۲
این مشاوره ها هیچ دردی رو دوا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۳۰ دی ۱۴۰۲
زوجی که پاشون به دادگاه باز شد فاتحه اعتماد بینشون خونده شده است.خودتون بهتر از همه میدونید که جلسات مشاوره فورمالیته است.اکر مشاوره ای بخواهد صورت بگیرد باید قبل از دادگاه و قبل از مهریه اجرا گذاشتن باشد.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا فرهادی الاشتی
۰۷:۴۲ ۳۰ دی ۱۴۰۲
وی گفت: کارکرد مشاوران خانوده ویژه است
کلمه خانواده اشتباه خانوده نوشتینت
تقریبا ۱۷ خط ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۳۰ دی ۱۴۰۲
چه کار خوب و عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۰ دی ۱۴۰۲
قبل از ازدواج باید چندین جلسه مشاور بزارن
آخرین اخبار