طرح‌های دهه فجر در سامانه منتاک ثبت شود

استاندار خراسان جنوبی از فرمانداران استان خواست طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی دهه فجر را در سامانه جامع مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور (منتاک) ثبت کنند.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد دهه فجر استان که در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: آن دسته از پروژه‌های عمرانی در دهه فجر افتتاح خواهد شد که توسط فرمانداران شهرستان‌ها در سامانه منتاک ثبت شده باشد.

او با تاکید بر اینکه طرح‌های دهه فجر باید کامل باشد افزود: همچنین فرمانداران و روسای کمیته‌های ستاد دهه فجر باید برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی شاد و مفرح را با رعایت اصول شرعی و انقلابی در استان پیش‌بینی کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها در استان اولویت دارد تصریح کرد: فرمانداران دیدار در دهه فجر دیدار با خانواده شهدا را در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر داشته باشند و در سفر مسئولان استانی به شهرستان یک برنامه دیدار و سرکشی گنجانده شود.

او افزود: ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت علیرغم تلاش‌های دشمن برای دلسرد و ناامید کردن مردم، پیشرفت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف کشور حاصل شده است.

قناعت با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در علوم پزشکی بیان کرد: در این حوزه زمانی هیچ پزشکی نداشتیم و پزشکان کشور‌های دیگر به مردم خدمات ارایه می‌دادند در حالی که اکنون از کشور پزشک صادر می‌کنیم و شهروندان کشور‌های منطقه برای عمل‌های جراحی سنگین و بزرگ وارد ایران می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود برخی مشکلات در کشور، اما نظام جمهوری اسلامی ایران دستاورد‌های زیادی داشته است و از خفت و خواری دوران قبل از انقلاب خارج شده‌ایم.

او علاوه بر استقلال سیاسی، به اثرگذاری ایران در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: بلوک جدیدی در خاورمیانه با محوریت جمهوری اسلامی ایجاد شده و ایران در سطح جهان به عنوان کشوری اثرگذار معرفی شده است.

قناعت با تاکید بر اینکه بسیاری از کشور‌ها از عظمت و اعتماد به نفس جمهوری اسلامی ایران الگو گرفته‌اند عنوان کرد: دهه فجر و یوم‌الله‌های طول سال فرصت مناسبی برای بیان دستاورد‌ها و اقدامات نظام و دولت است لذا برای مردم تبیین شود که کجا بودیم و اکنون به چه نقطه‌ای رسیده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید از فرصت دهه فجر برای تبیین این اقدامات به خصوص برای قشر جوان و نسل جدید استفاده کنیم چراکه این اقتدار به برکت خون شهدای ملت ایران رقم خورده است.

او  تاکید کرد: دشمن به دنبال مایوس کردن، ترساندن و تضعیف باور‌های دینی مردم است لذا جهاد تبیین و بیان واقعیت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نقشه‌های پلید دشمن را خنثی می‌کند.

قناعت اضافه کرد: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به ویژه در مراسم اعتکاف، ۱۲ و ۲۲ بهمن با دقت فضای استان را رصد کنند و مراقبت لازم لحاظ شود.

در این نشست که با حضور وبیناری فرمانداران و اعضای کمیته‌های ذیل ستاد دهه فجر استان برگزار شد، برخی اعضا و روسای کمیته‌ها به ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌ها پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.