افزایش ۶۸ درصدی تولید فروسیلیس در ملایر

رئیس صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: تا قبل از دولت سیزدهم ۲ واحد فرآوری فروسیلیس در این شهرستان فعال بود که در این دولت سه واحد دیگر افتتاح شد.

وحید فارسی گفت: ظرفیت تولید فروسیلیس قبل از دولت سیزدهم ۵۶ هزار تُن بود که با افتتاح سه واحد، به ۹۴ هزار تُن رسید و در این ۲ سال ۶۸ درصد افزایش تولید ثبت شد که با افتتاح سه واحد دیگر، ظرفیت تولید فروسیلیس به ۱۷۵ درصد افزایش خواهد رسید.

او همچنین به افزایش ۷۲ درصدی تولید منسوجات بی‌بافت و ۷۲ درصدی منسوجات تایر در دولت سیزدهم و تامین ۶۰ درصد نیاز کشور در شرکت کیان‌کرد اشاره و گفت: در تولید ورق کارتن نیز با اجرای سه طرح جدید، به قطب تبدیل می‌شویم و ظرفیت تولید این محصول به بیش از ۹۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه واحد تولید شمش منیزیم با ظرفیت ۶ هزار تُن در سال نیز در دست اجراست و مراحل آزمایشی را طی می‌کند، گفت: با بهره‌برداری از این واحد بزرگ تولیدی، نیاز ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی کشور به شمش منیزیم را تامین کرده و مابقی تولید نیز صادرات می‌شود.

فارسی، افتتاح فاز نخست کارخانه تولید دستکش معاینه و جراحی با ظرفیت ۴۵ میلیون عدد دستکش در هفته دولت امسال را از دیگر طرح‌های شاخص ملایر برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد صادرات استان فقط با ۲ محصول فروسیلیس و کشمش مختص شهرستان ملایر است که با بهره‌برداری از این طرح‌های شاخص، جهش اساسی در میزان صادرات خواهیم داشت.

او گفت: زیرساخت‌های صنعتی این شهرستان تا پایان دولت سیزدهم به بیش از ۶۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.