کاخ سفید: دو ماه حیاتی برای اوکراین در راه است

یکی از مقامات کاخ سفید با اشاره به نامعلوم بودن زمان اختصاص کمک‌های واشنگتن به کی‌یف اعلام کرد دو ماه آینده برای اوکراین بسیار مهم است.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که دو ماه آینده برای اوکراین بسیار مهم خواهد بود.

براساس گزارش آر تی، کربی درباره احتمال تخصیص بودجه اضافی واشنگتن برای کمک به کی‌یف گفت: دو ماه آینده برای اوکراین بسیار حیاتی خواهد بود. اگر فکر می‌کنید جنگ به دلیل بارش برف متوقف می‌شود، دوباره به آن فکر کنید.

او تاکید کرد: ارتش اوکراین باید در مورد سلاح‌هایی که استفاده می‌کند، انتخاب‌های دشواری داشته باشد، زیرا نمی‌داند تحویل بعدی چه زمانی انجام می‌شود. کربی پیش از این اعلام کرده بود که اوکراین، در غیاب کمک‌های آمریکا، نزدیک به اتمام ذخایر تسلیحات خود است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پیشتر در مصاحبه‌ای با CNBC گفت که این کشور فانوس جادویی ندارد که از طریق آن بتواند بدون هماهنگی با درخواست‌های کنگره، اوکراین را تامین مالی کند.

پیش از این، جمهوری خواهان از بررسی درخواست کاخ سفید برای تامین بودجه برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و سایر نیاز‌ها توسط سنا جلوگیری کرده بودند و مجلس نمایندگان نیز برای تصویب طرح پیشنهادی عجله‌ای ندارد و تصویب این پروژه مستلزم تایید هر دو مجلس کنگره است.

جمهوری خواهان در ازای امتیازاتی در مورد این لایحه، خواستار تغییر در راه‌های حفاظت از مرز با مکزیک هستند و کاخ سفید هشدار داده است که تنها چند هفته باقی مانده است و پس از آن، امکانات برای کمک به اوکراین به پایان خواهد رسید. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
با بساط غزه اوکراین دیگه کوچکترین اهمیتی برای آمریکا نداره
آخرین اخبار