جوانان کوهبنانی پای ثابت اعتکاف ماه رجب

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: مراسم معنوی اعتکاف در کوهبنان با شرکت بیش از ۵۰۰ معتکف که اغلب از جوانان و نوجوانان هستند، در حال برگزاری است.

حجت الاسلام سید ابوحامد روح الامینی بیان داشت: اولین روز مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب در حال برگزاری است و معتکفان پس از سه روز عبادت، راز و نیاز و روزه گرفتن با توشه‌ای اندوخته به منازل خود بر می‌گردند.

وی افزود: مراسم اعتکاف ماه رجب امسال با استقبال جوانان و نوجوانان کوهبنانی که عموما دانش آموز مدارس هستند مواجه شده است و اینجاست که معتکفین با خلوت‌های خود لحظه‌های زیبای عبادت با خداوند را در مساجد خلق می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: امسال مراسم اعتکاف در شهر و روستا‌های کوهبنان با استقبال شهروندان مومن خصوصا بانوان در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: مراسم اعتکاف ماه رجب در شهر کوهبنان در مساجد جامع محله انصار و صاحب الزمان (عج) محله اپوروار و در بخش طغرالجرد مسجد جامع ولی عصر (عج) و مسجد جامع طغرالجرد ویژه آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روح الامینی افزود: علاوه بر شهر‌ها در دهستان خرمدشت و روستای خانمکان نیز مراسم اعتکاف با حضور برادران و خواهران برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ نفر امسال در شهرستان کوهبنان معتکف شدند که حدود ۳۷۰ نفر از آن‌ها بانوان و ۱۳۰ نفر از آقایان هستند؛ در حالی که دانش آموزان دختر و پسر شهرستان نیز استقبال خوبی از این مراسم داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: بالای ۵۰ درصد معتکفان را جوانان و نوجوانان دهه نودی و هشتادی تشکیل دادند که برنامه‌های ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در جلسات اعتکاف امسال برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود که بیان احکام و جلسات قرآنی، مولودی خوانی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و عزاداری مراسم وفات حضرت زینب (س) برای معتکفان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام روح الامینی تصریح کرد: اعمال ام داود در روز آخر برگزار می‌شود و در کنار آن محافل بصیرت افزایی و روشنگری در این سه روز در مساجد برپا می‌گردد؛ از طرفی کارشناسان مذهبی، فرهنگی و مشاوره به همراه جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و مدیر آموزش و پرورش کوهبنان و چند طلبه در مراسم اعتکاف دانش آموزان کوهبنان حضور دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان افزود: کوچکترین معتکف امسال دو پسر ۶ ساله به نام‌های حسین معصومی و سیدمحمدحسین میرصادقی هستند و فرضعلی عرب ۸۱ ساله هم مسن‌ترین معتکف امسال در شهرستان کوهبنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.