تقویت نظارت بر اتباع در دوغارون

سرپرست فرمانداری تایباد از لزوم تقویت زیرساختهای نظارت بر رفت و آمد اتباع غیرمجاز در دوغارون خبر داد.

سرپرست فرمانداری تایباد گفت: زیرساختهای نظارت بر رفت و آمد اتباع غیرمجاز در مرز «دوغارون» واقع در شهرستان تایباد خراسان رضوی باید تقویت شود.

مهدی شیردل افزود: شمار زیادی از اتباع افغانستان برای برگشت به کشور خود مرز دوغارون را انتخاب می کنند که توسعه این نقطه در بخشهای مختلف نیاز به نگاه ویژه مسئولان کشوری و استانی دارد.

وی با بیان اینکه ساخت اردوگاه اتباع خارجی در تایباد ضروری است، ادامه داد: مرز دوغارون از مهمترین گذرگاههای ایران برای برگشت اتباع غیرمجاز افغانستانی به کشورشان است، ساخت و راه اندازی اردوگاه اتباع خارجی برای ساماندهی آنها در این نقطه از کشور مورد نیاز است.

سرپرست فرمانداری تایباد اظهار کرد: احداث اردوگاه مهاجرین خارجی نقش زیادی در ارائه خدمات بشردوستانه به اتباع کشور افغانستان دارد.

وی ادامه داد: روزانه بیش از سه هزار نفر از مسافران ایرانی و خارجی، رانندگان، سرمایه گذاران و فعالان بخشهای اقتصادی در دوغارون رفت و آمد می کنند که این نشان از تعاملات ایران و افغانستان در بخش مسافری دارد.

شیردل افزود: سالانه افزون بر یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق مرز دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند که نشانگر امنیت زیاد این مرز رسمی شرق کشور دارد.

وی اضافه کرد: امنیت ۱۰۰ درصدی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان و فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهر هرات افغانستان با تایباد باعث شده است که بیشترین حجم رفت و آمد اتباع افغانستانی به ایران از طریق معبر زمینی دوغارون باشد.

پایانه مرزی دوغارون به لحاظ رفت و آمد مسافر با وسایل نقلیه عمومی در بین پایانه مرزی کشور رتبه نخست را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.