دادگاه لاهه: اسرائیل اقدامات لازم را برای جلوگیری از تخریب غزه و بهبود وضع انسانی انجام دهد

دیوان بین‌المللی دادگستری با قرائت رأی در خصوص شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل از تل آویو خواست در جهت جلوگیری از تخریب غزه و بهبود وضع انسانی اقدام کند.

جلسه دادگاه لاهه در خصوص پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی دقایقی پیش آغاز شد. رئیس دیوان بین المللی دادگستری در این جلسه اعلام کرد صدور رای اصلی در خصوص اینکه آیا رژیم صهیونیستی مرتکب نسل کشی شده است یا خیر مربوط به این جلسه نیست و در جلسه دیگری اعلام خواهد شد. 

در این جلسه قضات رأی خود را در خصوص «اقدامات اضطراری» در خصوص غزه اعلام خواهند کرد. 

 «جوآن دونوگو» قاضی دیوان بین‌المللی دادگستری تا کنون اعلام کرده که به شدت «تراژدی انسانی» در غزه آگاه است و تایید کرد: اقدامات اسرائیل سبب تلفات غیرنظامی گسترده، تخریب گسترده زیرساخت‌های غیرنظامی و آواره شدن اکثریت قریب به اتفاق جمعیت غزه شده است.

 وی گفت: دیوان کشتار جاری در غزه را محکوم می‌کند.

دونوگو ادامه داد:دامنه صلاحیت دادگاه در این زمینه با درخواست آفریقای جنوبی در رابطه با نسل کشی محدود شده است.  

قاضی دونوگو می‌گوید برخی از اتهامات علیه اسرائیل در مفاد کنوانسیون نسل کشی قرار دارد.

در ادامه خوانش، قاضی و رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: فلسطینی‌ها یک گروه حفاظت شده تحت این کنوانسون قرار می‌گیرند.

وی اعلام کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور می‌دهد تا برای جلوگیری از نسل‌کشی تمام اقداماتی را که در حد توانش است انجام دهد. اسرائیل باید اطمینان حاصل کند نیروهایش دست به نسل کشی نمی‌زنند.

رئیس لاهه افزود: ما این اختیار و صلاحیت را داریم که اقدامات اضطراری را در این پرونده اعمال کنیم. دادگاه نمی‌تواند درخواست اسرائیل برای رد شکایت آفریقای جنوبی را بپذیرد.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: این دادگاه فعلا درباره وقوع یا عدم وقوع نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ غزه تصمیم نمی‌گیرد بلکه احتمال انجام آن را بررسی می‌کند.

دونوگو توضیح داد: آفریقای جنوبی آنچه را که در غزه رخ می‌دهد به عنوان نسل‌کشی توصیف کرده و هر کشور عضو دیوان می‌تواند از سایر دولت‌های عضو در این زمینه حساب‌کشی کند. 

وی تاکید کرد که اسرائیل باید اقدامات «فوری و موثری» را برای فراهم کردن خدمات اولیه مورد نیاز و ارسال کمک های بشردوستانه در نوار غزه انجام دهد.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری با قرائت فهرستی از اقداماتی که رژیم صهیونیستی باید در جنگ غزه انجام دهد، گفت: اسرائیل باید اقدامات فوری برای جلوگیری از تخریب در نوار غزه انجام دهد.  اسرائیل باید اقداماتی را برای بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد. اسرائیل باید فوراً اطمینان حاصل کند که ارتش آن تخلفات ذکرشده را مرتکب نمی‌شود. اسرائیل باید طی یک ماه تمام اقدامات موقت اعمال شده را به دادگاه گزارش دهد. این حکم تعهدات حقوقی بین‌المللی را بر اسرائیل تحمیل می‌کند. 

قرائت حکم دادگاه به انتها رسید. دیوان بین‌المللی دادگستری، از اسرائیل خواست تا «تلاش کند» که مرگ و خسارت در نوار غزه را مهار کند، اما دستوری برای  آتش‌بس صادر نکرد.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی دادگستری شکایت برد. پرونده حقوقی ۸۴ صفحه‌ای که علیه تل‌آویو تشکیل شده، این رژیم را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۸۴ محکوم می‌کند. جلسات این دادگاه ۱۱ و ۱۲ ژانویه تشکیل شد و از آن زمان این پرونده در دست بررسی بوده است. 

گفتنی است، رأی دادگاه لاهه لازم‌الاجرا است، اما این نهاد ابزاری برای اجرای آن ندارد و این کار را به دیگر نهاد‌های بین‌المللی مثل شورای امنیت سازمان ملل واگذار می‌کند. 

جلسه دادگاه در حالی تشکیل شد که بمباران غزه ادامه دارد و تعدادی شهدای فلسطینی امروز از ۲۶ هزار نفر فراتر رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
حمایت آمریکا جنایتکار از اسرائیل در فلسطین، غزه، لنبان، سوریه و منطقه اشتباه است.
آمریکا جنایتکار در وقایع غزه، همدست اسراییل است.
آمریکا جنایتکار خطر واقعی برای ثبات منطقه است.

حمایت انگلیس جنایتکار از اسرائیل در فلسطین، غزه، لنبان، سوریه و منطقه اشتباه است.
انگلیس جنایتکار در وقایع غزه، همدست اسراییل است.
انگلیس جنایتکار خطر واقعی برای ثبات منطقه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
همین انجام دهد ،برخورد جدی تری بکنید ،مرگ بر اسرائیل وحامیانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
هیچ اتفاق خاصی نمی‌افته همشون سر و ته یه کرباسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
برخی قضات این دادگاه از اول نوکر اسرائیل بوده و هستند. برخی دیگر هم با زر و زور و تزویر تطمیع و تهدید شده اند و... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
با سلام، این دادگاه، اغراض سیاسی در جهت مشروعیت بخشیدن به رژیم غاصب را دنبال می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
این با زیها راکنار بگذارید سازمان ملل سریعا میبایست یک نیوری تهاجمی داشته باشدکه شاخ صهیونیسم وآمریکا را بشکندنه اینکه ست روی دست گذاشته واین جنایتکاران هرچه میخواهندبکننددیگر کسی در غزه نمانده که شما میخواهید قانون پیاده کنیدکه در ده سال آینده جواب ده فکر میکنم که اینهم یک سرگرمی که در پشت پرده با پولهای صهیونیسمها حرکت میکندشگرد دیگر است کار خیلی آسان بود فقط اجازه نمی دادید جنگنده ها در داخل کشورحق بمب باران داشته باشند آنوقت میدیدید که نتان یاهو به گُه خوردن می افتاد واین همه جنایت نمیکردویهودیان نژاد پرست که حتی برای خودشان هم ارزش قائل نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
رژیم کودک کش تمام مصداق های نسل کشی را دارد انجام می دهد بعد شما میگویید این دادگاه فعلا درباره وقوع یا عدم وقوع نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ غزه تصمیم نمی‌گیرد بلکه احتمال انجام آن را بررسی می‌کند،یعنی چی درباره نسل کشی تصمیم نمیگیرید
مرگ بر دادگاه بی برش و بی عرضه لاهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
یعنی چه این نهاد ابزاری برای اجرای آن ندارد و این کار را به دیگر نهاد‌های بین‌المللی مثل شورای امنیت سازمان ملل واگذار می‌کند. شورای امنیت یعنی آمریکای جهانخوار و انگلیس خبیث
پس دادگاه شمادهم کشک
نرگ بر حقوق بی بشر
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۰۵:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
ریاست محترم و معظم قوه قضاییه سلام علیکم و رحمه الله.احتراما به استحضار میرسانیم کلانتری ظالم شهر مهاجران در اطراف اراک از ساعت ۱۲ نیمه شب تاکنون با انتشار گازهای سوزش آور شدید داخل منازل مردم، به شدت مردم را آزرده کرده است و کلانتری ظالم و فاسق از طریق کانالهای فاضلاب منازل مردم در خیابان معلم سم پاشی های شدید و غلیظی کرده است و استمرار دارد و تنگی نفس شدید برای مردم ایجاد کرده است در ۵ سال اخیر این کلانتری ظالم،کانال فاضلاب منزل را تخریب کرده است و در شبانه روز ۲۰ بار این چاههای فاضلاب را برای شکنجه دادن مردم سم پاشی میکند و قصد جان مردم را دارد لذا از حضرتعالی درخواست میکنیم این عمل قبیح کلانتری مهاجران را مواخذه کنید و گروهی را برای پیشگیری از سم پاشی کلانتری به خیابان معلم مهاجران بفرستید.و ماموران کافر کلانتری غاصب و متجاوز به کانالهای فاضلاب منزل مردم را دستگیر و محاکمه و مجازات کتید تا دیگر داخل کانالهای فاضلاب منزل مردم گازهای سوزش آور و آزاردهنده برعلیه سلامتی مردم منتشر نکنند و مردم را از حق هوا محروم نکنند.مامورین فاسق کلانتری به سفارش جنایتکاران اعم از زهرا الله قلی و اسماعیل کیانزاد و برار زنش مجید دادجو قصد خفگی مردم و نابود کردن مردم مسلمان را دارند و این جنایت بزرگی است که کلانتری مهاجران با سم پاشی هوای داخل منازل مردم را آلوده و غیر قابل تنفس میکند و مردم را از تنفس محروم کرده است و گلو درد و تنگی نفس و مسمومیت و... برای مردم مسلمان و بیگناه ایجاد کرده است.ان شاء الله خداوند ظالمین و مسئولین منافق و گناهکار را عقوبت کند.درخواست میکنیم ریاست معظم قوه قضاییه در اسرع وقت بازرسین را از سازمان بازرسی کل کشور برای بازجویی و محاکمه جنایتکاران در کلانتری مهاجران بفرستید و آژانس ماهان (تاکسی تلفنی) در بالای خیابان معلم را بازجویی کنید و جنایتکاران کلانتری در این آژانس را دستگیر کنید تادیگر کلانتری به مردم مظلوم و مسلمان، خیانت و دشمنی و ظلم و عناد نکند. و گازهای سمی و سوزاننده را از طریق آژانس ماهان داخل منازل مردم منتشر نکنند.ریاست قوه قضاییه دستور بدهند تا مامورین فاسد کلانتری در بالای خیابان معلم(تاکسی تلفنی ماهان) از سم پاشی دست بکشند و به فاضلابهای منازل مردم دست درازی نکنند.
با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۲۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
دستور دهندگان در جنگ غزه جنایتکار جنگی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
باشه. اونها هم گوش میدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
ایکاش بتوانند راه حلی منصفانه برای جلوگیری از کشتار پیدا بکنند حتی کشتار نظامیان بدگان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
خودشون فهمیدن چه رایی دادن ؟! الان تلاش کنن نسل کشی نکنن؟! یدفعه میگفت برید تو اتاق به کارای بدتون فکر کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
اسرائیل و آمریکا و انگلیس باید خسارت های وارده به غزه را کاملاً جبران کنند و برای همیشه پاشون رو از غزه بیرون بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
اگه می خواست بهبود بده که نمی زد خودتون جلوشو بگیرید مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
والله خیر الماکرین..
خواستن دنیا رو علیه ایران اسلامی بکنند..دیدید که چه شد..دنیا بر علیه شأن شد..خدا لعنت تان کند که روزتان به زنان و کودکان و بی پناهان می‌رسد..
...حیدر حیدر یا صهیون...حریفت منم..
Iran (Islamic Republic of)
مجی
۲۲:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
من جای کشورهای جهان مسعولین داشتم کشورهای که حق دفاع در سازمان ملل ندارن همگی این سازمان را ترک کنند که فقط متعلق به آمریکا ودوستانش است و بقیه کشورها را برای چپاول هرکدام به روشی رادراین سازمان کزایی جمع کردن انسانها در طول تاریخ هیچ پیشرفتی ازلحاظ انسانیست نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
راه متوقف کردن اسرائیل ضربه سنگین نظامیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
امریکا و رژیم جنایتکار صهیونیستی رو به نابودی هستند .
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۱:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : نام دادگاه لاحه را باید بگذارند دادگاه لابی صهیونیسم فاشیست غربیها نام شورای امنیت را هم باید بگذارند شورای امنیت فقط برای غربیها نام حقوق بشر سازمان ملل را هم باید بگذارند حقوق بشر به سبک غربیها و برای غربگرایان ، تا کی جهان اسلام می خواهد اتحادیه منسجم مستحکم مقتدر قدرتمند خردمند بصیر عدالت گستر حقوق بشرانه اسلام ناب محمدی ص را تشکیل ندهد و باید منتظر نطر و رای و حکم غربیها بمانند جهان اسلام ناب محمدی ص خودش به خودی خود می توان. کل کره زمین را از حیث لحاظ اداره مدیریت کند منطبق با کاملترین جامعترین حقوق بشر انسانی که برای خیر سعادت دنیا و آخرت هر انسانی از تولدش تا مرگش برنامه ریزی شده و نقشه راه دارد را اداره کند چقدر اسلام در این دوره زمانه بیچاره اش کرده اند که باید منتظر حکم دادگاه لاحه لابی گری غربیها بماند خدایا برسان منجی عالم بشریت را تا کاملترین جامعترین حقوق بشر اسلامی اسلام ناب محمدی ص را احیاء و پیاده سازی کند در کل کره زمین واقعاً اسلام مظلوم بی کس قرار گرفته در جهان ولی به اذن الله خداوند جل جلاله آخرش اسلام ناب محمدی ص جهان را به ارث می برد و بر جهانیان حکومت عادلانه سخاوتمندانه خداپسندانه می کند . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
زحمت کشیدند خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
حالتون خوبه؟
یا توهم زدین؟
دادگاه لاهه چیه شورای امنیت چیه
فقط خدا خدا بکنید که فلسطینیها را متهم به نسل کشی عیه اسرائیل نکنند این دادگاهها همه شون مزدور یهودیها هستند
دنیا دنیای موشکه نه دادگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بازم طلق معمول ماستمالی میشه تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
چه فایده ای دارد این همه هزینه برای دادگاهی کردن ولی بدون آتش بس یعنی حق و باطل مشخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
دادگاه کشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
هولوکاست فلسطینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
اسرائیل و سران صهیونیست آمریکایی یک بی شرفهایی هستن
که هر غلطی بخوان میکنن
کدوم قانون عمل کردن که الان عمل کنن بی شرفها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بابا این دادگاه نه بین المللی بلکه غربی فرمالیته بی اختیار وفرمایشیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
آخرش چی شد؟ اسرائیل محکوم شده یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
اینا مسخره بازی هست پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
دیوان لاهه خودشو کشت بااین رای دادنش
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
خلاصه رای دیوان اینه که قبول کرده اند یک اتفاقاتی رخ داده! اما باید بررسی شود؟ دیوان لاهه برای اثبات نسل کشی چه سندی بالاتر از 40000 شهید( با احتساب شهدای معقود و تجسس نشده) در کمتر ار بکماه لازم دارد؟ 40000 انسان بیگناه همه اعضای حماس بودند؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۹:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
اوف چه حکم سنگینی
France
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
انشالله خدا کمک کند که جبهه مقاومت قدرتمند شود تا هیچ ظالمی مانند داعش و اسرائیل جرات حمله به مسلمانها نکند
چرا ما مسلمانها نباید مانند اروپایی ها متحد باشیم و ارتشی مانند ناتو داشته باشیم؟ اگر مقاومت قوی شود ناتو و بقیه قدرت‌ها فکر حمله به هیچ مسلمانی نمی‌کنند
خدا لعنت کند مسلمانان منافقی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و علیه برادران مسلمان خود با اسراییل و غربیها همکاری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
لاهه هم با اونهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
نتانیاهوی کودک کُش و حامیان آن باید در دادگاه بی طرف محاکمه و مجازات گردند . بایدن پیر و فرتوت و بی منطق باید آماده ی محاکمه و مجازات باشه . مردم جهان خواستار محاکمه ی سران و مقامات رژیم صهیونیستی هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
عجب! دادگاه لاهه فقط همین رو از اسرائیل خواسته؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
خاک تو سر دادگاه لاهه که همش لاف تبلیغیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ما نفهمیدیم لاهه خوبه یا بد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
لاهه هشدار خیلی موثری صادر کرده،دقیقآ مثل اینکه من به دولت محترم هشدار میدم حقوق‌ها رو زیاد کنه،تآثیرش به شدت بالاست !نه جانم اینها همش بازی سیاسیه و کوچکترین تاثیری در روند آدم کشی این جلادها نداره،دنیا در سیطره امپریالیسم غوطه ور شده و جز تعداد محدودی کسی را یارای مظلوم نیست آن هم مظلومی که مقابل صهیونیست باشد.
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۷:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ارتش فلسطین روپیداکن بجنگ ن موشک بزنی ب بیمارستان واردوگاهها وپناهگاها وروستاهاوهمه جا باخاک یکسان کنی جنایت جنگی هست بایددردادگاه نظامی محاکمه بشین کی گفته اسراییل هرکاردلش خواست تودنیا بکنه هیشکی هیچی نگه توازکجا اومدی ازمریخ .. اسرائیل تویک نقطه روکره زمین هستی میخوای کشورگشایی کنی باید موشک بزنی مردم بکشی از راه زمینی حمله بدون کشتن مردم الان باید محاکمه بشین این خلاف قوانین بین المللی هست پس هر کشوری می‌تونه یک موشک رواسراییل بندازه برادفاع ازمردم فلسطین توبادنیا طرفی اول جواب دنیاروبده بعدجنگ کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
آفریقای جنوبی دیپلماسی دارد و اسرائیل را در عرصه افکار عمومی در دادگاه بین الملل محکوم می کند. ما هم دبپلماسی داریم و با سران بی غیرت عرب... می زنیم و به دیکتاتور مصر پیام تبریک می فرستیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
با این حساب ، خاک بر سر نهادهای بین المللی مانند :
سازمان ملل ، حقوق بشر ، شورای امنیت سازمان ملل ، یونسکو و....!!!!!
و درود بر آزادگان جهان در هر ملت و مسلک !
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۷:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
اسرائیل تواین فلسطینیان روبخاک سیاه نشوندین با ارتش بجنگ ن بامردم بزارصلیب سرخ ب مردم کمک کنه خیلی وضع فجیعی دارن آمریکا از اسراییل بیابیرون جنگ خودبخود تموم میشه تسلیحات نفرستی شمادوتادیونه شدین تمام مردم دنیا طرفدار فلسطین هستن می‌خواین جنگ جهانی رابندازین قوانین بین المللی ب همه کشورها مربوط میشه پس هر کشوری بخوادبجنگه اول مردم اون کشورروباموشک بکشه بعد حمله نظامی کند این خلاف قوانین جنگی هست دنیاروبهم ریختنی خاورمیانه بجنگ کشوندین ناامنی درست کردین اگه شماجزکشورهای دنیانیستین باید محاکمه بشین همه کشورها تابع قانون هستن اگه الان فلسطین باادم کشی بگیری فردانوبت دنیامیشه کشورهای دیگه هم اینجوری بگیری هیشکی هیچی نگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
همین؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
یا امان لا امان له...
خداااااااااااااااااااا
حتی از صدور آتش بش فوری هم عاجزند!!!!!!!!!!!
خداااااااااااا
حسبناالله و نعم الوکیل،نعم المولی و نعم النصیر...
یا الله دیگه بهشون فرصت نده به جنابات سفاکانه شون ادامه بدن!!!
یا عادل یا حاکم یا جبار یا منتقم...دلمون ترکید از غصه...
آخرین اخبار