رصد رفتار نامزد‌های انتخابات مجلس تا روز صدور اعتبارنامه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، از رصد رفتار نامزد‌های انتخابات مجلس تا روز صدور اعتبارنامه خبر داد و گفت : نامزد‌ها درصدد برانگیختن احساسات جوانان و شعله‌ور کردن آتش قبیله‌ای و طایفه‌ای اقدام و تبلیغی انجام ندهند.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در همایش پیشگیری از جرائم انتخاباتی دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور نامزد‌های انتخاباتی در سالن شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد، انتخابات را یکی از مهمترین ارکان جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با اشاره به برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی با مشارکت حداکثری در طول تاریخ انقلاب، افزود: انتخابات پیش‌رو بعد از ملتهب شدن فضا از سوی معاندان است، لذا تمامی اهداف دشمن چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی به سمت سرد شدن فضای انتخابات و ناامید کردن مردم معطوف شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اولویت نخست انتخابات را در حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تشریح کرد و افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات بیانگر پشتیبانی و اقتدار نظام است، لذا این حضور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به فاصله سی و سه روزه به روز انتخابات (۱۱ اسفندماه)، ادامه داد: هر چه به فضای انتخاباتی نزدیک‌تر می‌شویم، فضا احساسی‌تر می‌شود، البته این شور و نشاط در نامزد‌ها و مردم لازمه انتخابات است، اما این احساسی شدن نباید فراتر از قانون، رعایت ادب و تقوا باشد.

کرمی با تأکید بر ارجحیت منافع ملی و پایداری کشور بر هر چیزی، گفت: مسیر فضای انتخاباتی نباید منحرف و مسموم شود.

وی خطاب به نامزد‌های حاضر در جلسه در پرهیز از تخریب یکدیگر، خاطرنشان کرد: در معرفی خود غلو نکنید، وعده‌های دروغ ندهید، در حد اختیارات خود صحبت کنید؛ شأن مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری و مشخص کردن اهداف کشور است؛ مجلس کار اجرایی ندارد و نماینده نباید در امور اجرایی دخالتی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به رصد رفتار کاندیدا‌ها تا زمان اخذ اعتبارنامه از مجلس، گفت: تبلیغات خود را در زمان مشخص شده آغاز کنید؛ رفتا‌های نامزد‌ها توسط شورای نگهبان و مقامات قضایی رصد می‌شود.

وی از نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست، درصدد برانگیختن احساسات جوانان و شعله‌ور کردن آتش قبیله‌ای و طایفه‌ای اقدام و تبلیغی انجام ندهند، چون این نوع رفتار در شأن مجلس انقلابی ایران اسلامی نیست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار