مطالبات شرکت گاز زنجان از مشترکان به ۳۳۰۰ میلیارد ریال رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در زمان حاضر این شرکت بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از مشترکان گاز طبیعی استان مطالبه دارد.

رحیم سلیمانی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه مطالبات شرکت گاز زنجان از مشترکان به ۳۳۰۰ میلیارد ریال رسید گفت: از مجموع مطالبات این شرکت، ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به مشترکان خانگی و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مربوط به مشترکان صنعتی گاز طبیعی است.

وی یادآور شد:‌ در زمان حاضر از مجموع ۴۰۴ هزار و ۹۷۲ مشترک گاز طبیعی در استان ۳۶۸ هزار و ۴۴۰ مشترک خانگی و ۲ هزار و ۵۵۳ واحد صنعتی است.

سلیمانی نژاد اظهار داشت: در بخش صنعت یک هزار و ۱۷۹ واحد مصرف کننده فوق عمده و عمده گاز طبیعی و ۴۰۳ هزار و ۳۵۰ مصرف کننده نیز جزء هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: این شرکت، گاز را به ۲ نیروگاه بزرگ شماره ۲ زنجان و سلطانیه و ۱۳ نیروگاه کوچک مقیاس تزریق می کند.

وی شمار جایگاه‌های سی ان جی فعال در استان را نیز ۴۳ باب بیان کرد و گفت: شهر زنجان بیشترین جایگاه سی ان جی را نسبت به جمعیت خود در کشور دارد.

سلیمانی نژاد با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرهای استان و ۷۴۰ روستا از مجموع ۹۱۱ روستای استان گاز دار هستند، ادامه داد: گازرسانی به ۴۴ روستای استان در دست اجراست که عمده آنها در هفته دولت و مابقی تا دهه فجر سال بعد به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۲۸ روستای فاقد گاز طبیعی نیز، گاز رسانی به ۵۰ روستا، امکان سنجی و طراحی شده که اغلب این روستاها به ترتیب در شهرستان زنجان، طارم،‌ سلطانیه و ابهر واقع شده است.

سلیمانی نژاد گفت: مابقی روستاها نیز عمدتا زیر ۲۰ خانوار هستند که گاز رسانی به آنها فاقد توجیه اقتصادی برای شرکت ملی گاز است که به این روستاها نیز در صورتیکه در جوار آنها واحد تولیدی و صنعتی ایجاد و گاز رسانی شود، از گاز طبیعی بهره مند می شوند.

وی نرخ بهره مندی خانوارهای روستایی استان زنجان را از نعمت گاز طبیعی در زمان حاضر ۹۵.۵ درصد بیان کرد و افزود: این پوشش در مجموع استانی به ۹۸ درصد رسیده است.

سلیمانی نژاد تصریح کرد: در زمان حاضر ۴۴۰ هزار و ۹۷۲ مشترک در استان زنجان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که از این تعداد ۳۶۸ هزار و ۴۴۰ مشترک شهری و ۲۵۱ هزار و پنج مشترک روستایی هستند.

برچسب ها: شرکت گاز ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.