اورژانس اجتماعی، ضرورت همیشگی جامعه

اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در کشور تشکیل شده است.

در هر جامعه‌ای برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم و رفع یا کاهش مشکلات آن‌ها تمهیداتی در نظر گرفته شود، یکی از این برنامه‌ها در جمهوری اسلامی ایران برنامه اورژانس اجتماعی بوده که، تلفیقی از مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، تیم سیار اورژانس اجتماعی (خدمات اجتماعی سیار) و پایگاه اورژانس اجتماعی (پایگاه خدمات اجتماعی) است که در مرحله اول با هدف توانمندسازی اجتماع محور در سکونت گاه‌های غیر رسمی است.

مدیر اورژانس اجتماعی استان همدان گفت: ما با معرفی این خط تلفن و خدمات اجتماعی تعداد تماس هایمان از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مورد رسیده است و با مداخله مددجویان و روانشناسان ما تاکنون مشکلات اجتماعی ۲ هزار و ۵۰۰ مورد از ان‌ها برطرف شده است.

به گفته معصومه کاشی خط ۱۲۳ به طور شبانه روز پاسخگوی مشکلات اجتمتاعی است و تخصصی بودن، به موقع بودن" و در دسترس بودن مهمترین اهداف در اورژانس اجتماعی است.

او افزود: در اورژانس اجتماعی، به دنبال این هستیم تا مداخلات روانی - اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخلات جایگزین کنیم و با آن پیشگیری از وقوع جرم و قضازدائی را داشته باشیم.

به گفته او اورژانس اجتماعی شامل، مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، پایگاه خدمات اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، اصول اورژانس اجتماعی است.

برچسب ها: اورژانس ، کاهش بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.