در نشست پیشگیری از خودکشی مطرح شد؛

بیش از ۷۰ درصد خودکشی‌ها در گیلان مربوط به مردان است

دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: بیش از ۷۰ درصد خودکشی‌ها در این استان مربوط به مردان و گیلان از استان‌های درگیر خودکشی است.

نشست پیشگیری از خودکشی در گیلان امروز (دوشنبه ۹ بهمن ماه) با حضور رؤسای سازمان‌ها، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های متولی استان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این نشست با حائز اهمیت برشمردن اقدامات پیشگیرانه در اقدام و میزان خودکشی‌ها گفت: کاهش اقدام و میزان خودکشی‌ها نیازمند مشارکت‌ها همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سلامت محور است.

او بر لزوم ارائه خدمات روان درمانی و مشاوره به افراد اقدام کننده به خودکشی تأکید کرد و افزود: باید علاوه بر ارائه خدمات روان درمانی و مشاوره به این قبیل از افراد، ارتباط مستمر با افراد اقدام کننده به خودکشی تداوم یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت عرضه کنترل شده قرص برنج و همچنین دیگر قرص‌های درمانی تأکید کرد.

در این نشست همچنین بر افزایش روایی داده‌های مربوط به خودکشی، توانمندسازی جمعیت عمومی، بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها در جهت کاهش میزان اقدام به خودکشی تأکید شد.

نشست پیشگیری از خودکشی در گیلان

میزان خودکشی در شهر‌های گیلان بیش از مناطق روستایی است

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان (وبدا)؛ گیلان از استان‌های درگیر خودکشی است و بیش از ۷۰ درصد خودکشی‌ها در استان مربوط به مردان است.

میزان خودکشی در شهر‌های گیلان بیش از مناطق روستایی است و عمده اقدام به خودکشی‌ها در استان مربوط به متأهلین با سواد کمتر از دیپلم است.

بیش از ۸۰ درصد افرادی که در گیلان با خودکشی می‌میرند، حداقل یک‌ بار اقدام به خودکشی کرده‌اند که اهمیت مشاوره تخصصی شخصی و خانوادگی افراد درگیر را در استان دوچندان می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.