بیمارستان امام رضا تنها بخش دولتی مجهز به دستگاه پت‌اسکن

مسئول بخش پت‌اسکن بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه گفت : تنها بخش دولتی در غرب کشور، مجهز به دستگاه پت‌اسکن هستیم.

تینوش الماسی، مسئول بخش پت‌اسکن بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه گفت : دستگاه پت‌اسکن یک سیستم تصویربرداری پیشرفته است که در تشخیص بیماری‌های سرطان با دقت خیلی بالا عمل می‌کند.

وی در رابطه با نحوه عملکرد دستگاه پت‌اسکن، گفت: برای استفاده این دستگاه نیاز به یک ماده رادیواکتیو با عنوان رادیو دارو است که تزریق می‌شود.

مسئول بخش پت‌اسکن بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه افزود: این رادیو دارو قابلیت جذب سلول‌های تومورال را دارد، اگر سلول سرطانی در بدن وجود داشته باشد با جذب این دارو در بدن بیمار شناسایی می‌شود.

وی اضافه کرد: از این دستگاه برای تشخیص انواع سرطان‌ها، تعیین استیج و مرحله‌بندی سرطان، عود و بازگشت مجدد بیماری و متاستاز (سرایت سرطان به نواحی دیگر بدن) استفاده می‌شود.

الماسی ادامه داد: برای بررسی پاسخ به درمان بیمار بعد از رادیوتراپی، شیمی‌درمانی و یا جراحی می‌توان از این دستگاه استفاده کرد که تا به چه اندازه درمان اثرگذار بوده است.

وی به دقت دستگاه پت‌اسکن اشاره‌ای داشت و گفت: این دستگاه برای تعیین روش درست درمان، خیلی به پزشکان کمک می‌کند تا با دقت بیشتری روش درمان را انتخاب کنند. 

الماسی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه تنها بخش دولتی در غرب کشور است که دستگاه پت‌اسکن را دارد، اظهار کرد: این دستگاه از ۱۴ آذرماه امسال راه‌اندازی شده و تا به امروز ۹۹ بیمار اسکن و ۴۵ بیمار هم در لیست انتظار دارد.

وی هزینه استفاده بیماران از دستگاه پت‌اسکن را حدود ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این دستگاه برای بیماران به جزء بیماران صعب‌الاعلاج نشان‌دار، تحت پوشش بیمه‌ای نیست، البته پیگیر زیر پوشش بردن آن توسط بیمه‌ها هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.