سطح مطلوب آثار در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر

داور بخش تصویرسازی شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، رویکرد، مدیریت و سطح کیفی آثار ارسالی این دوره از جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد.

سید حسام الدین طباطبایی، داور بخش تصویرسازی این دوره از جشنواره هنر‌های تجسمی در رابطه با رویکرد جشنواره شانزدهم هنر‌های تجسمی بیان کرد: نمایشگاه از طریق انتخاب آثار برپا شده و از همان ابتدای برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی در ادوار مختلف رویکرد‌های متفاوتی داشته است. اما امسال، پس از اتفاق‌هایی که در سال‌های گذشته رخ داد جشنواره بهتر برگزار شده است و این را می‌توان از آثار راه یافته به جشنواره و نمایشگاه شانزدهم متوجه شد. زیرا بنده سال گذشته هم، داور بودم و به همین دلیل، به نظرم کار‌های راه یافته به این دوره از جشنواره هنر‌های تجسمی بهتر بودند.

طباطبایی درمورد تصویرسازی و حوزه‌های آن گفت: تصویرسازی یکی از زیرشاخه‌های رشته گرافیک است، ولی در کل، در جشنواره هنر‌های تجسمی شانزدهم، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور زیر مجموعه گرافیک هستند. 

داور بخش تصویرسازی شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ادامه داد: تصویرسازی به این صورت است که اگر در دنیا هشت میلیارد جمعیت داشته باشیم همه افراد تصویرساز هستند. زیرا تصویرسازی در ذهن صورت می‌گیرد.

او درمورد تفاوت شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با دوره‌های قبلی تصریح کرد: قبلاً تعداد جشنواره‌هایی که در ایران برگزار می‌شدند زیاد بودند و انجمن‌های مختلف هنری به برگزاری جشنواره می‌پرداختند، ولی متأسفانه در این سال ها، چنین جشنواره‌هایی کم شده و حتی برخی از آن‌ها حذف شده اند. از طرفی، همیشه رویکرد جشنواره فجر در ایران به یک سمت و سوی انقلابی گری و نشاط انقلابی بود.

طباطبایی گفت: فکر می‌کنم امسال، با توجه به مدیریت و هدفمندی جشنواره هنر‌های تجسمی، استقبال بیشتری از جشنواره شده است و کیفیت آثار از اهمیت زیادی برخوردار هستند و از آن جایی که هنرمندان ما خیلی حساس هستند و روحیه خاصی دارند اگر ما زبان هنر را بشناسیم و مدیر هنری بخواهد، می‌تواند با روح هنرمندان ما ارتباط بگیرد و به همین دلیل، باید با آن‌ها ارتباط حسی - روحی و عاطفی برقرار کنیم تا آن‌ها از جشنواره‌ها استقبال بیشتری کنند و امسال این اتفاق افتاد؛ هم از لحاظ آماری و کمّی. زیرا از نظر آماری حرفه ای‌ها بیشتر حضور دارند و کیفیت آثار هم در مقایسه با سال‌های گذشته خیلی خوب است. 

داور بخش تصویرسازی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درمورد موضوع آثار ارسالی این دوره افزود: هر سال ممکن است یک استراتژی برای جشنواره هنر‌های تجسمی در نظر گرفته شود، ولی فکر می‌کنم امسال موضوع آزاد و بهتر بود، ولی یک بخش قله‌ها دارد که به اتفاق‌های خوبی اشاره دارد که می‌توان از آن‌ها به عنوان قله‌ها در هنر یاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار