جهاد تبیین ؛ تکلیف همه مسلمانان

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق گفت: جهاد تبیین تکلیف جهان اسلام است و به محدوده مرزی منحصر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری در یادواره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت و تجمع بزرگ راهیان قدس در مصلی رشت با اشاره به شگفتی سازی پیشرفت معنوی و اعتقادی جوانان ایرانی گفت: قدرت نظامی، موشکی و اقتصادی بدون جهاد تبیین معنا ندارد.
وی با بیان اینکه سلاح حضرت زینب (س) جهاد تبیین بود، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب زینب کبری سلام الله علیها با جهاد تبیین واقعه عاشورا را زنده نگه داشت. 
دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با انتقاد از عملکرد انفعالی در خصوص جهاد تبیین افزود: برای فریضه جهاد تبیین باید اتاق فکر، اندیشه و عملیات تشکیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین الحیدری گفت: مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب رهبری و امامین انقلاب است.
وی با اشاره به نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل افزود: انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب در جهان است.
این رهبر جبهه مقاومت در عراق با بیان اینکه مردم شاکله اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: مردم به حاکمیت و نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی معنا بخشیدند.
فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این گردهمایی گفت: انقلاب اسلامی ایران نظم سلطه جهانی را به ریخته و موازنه قدرت را به نفع خود تغییر داده است.
سردار دامغانی با اشاره به تأثیرگذاری گیلانی‌ها در همه عرصه‌های انقلاب افزود: گیلانی‌ها در ابعاد مختلف برای احیای اسلام و شکل گیری، دوام و قوام انقلاب اسلامی خوش درخشیدند.
وی با اشاره به تقدیم ۸ هزار شهید در دفاع مقدس و مدافع امنیت، حرم و سلامت گفت: گیلانی‌ها پرچمدار واقعی دفاع از انقلاب اسلامی هستند.
مداحی، اجرای سرود و رونمایی از ۱۴ کتاب دفاع مقدس و ۷ مستند داستانی و بازسازی شده از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
مسلمانها قرنها در فقر و بیماریهای مختلف و خرافات دوران سختی میگذراندند و رفاه و قدرت کنونی خود را باید مدیون غیرمسلمانها و بیدین هایی باشند که با چشم واقع بین و اعتماد و مسئولیت پذیری و همکاری شگفت انگیز و تلاش خستگی ناپذیر ، رفاه و سلامتی و امید برای بشریت به ارمغان اوردند ونگرانیهای مانند خسوف و کسوف را برطرف کردند. سقوط شاه سراغاز سقوط و نقطه وارونگی جهان، و سلطه جهل بر علم، و جنگ بر صلح، و باطل بر حق، ظلم بر عدل، ویاس بر امید، و شقاوت بر مروت، و فساد بر صلاح، و مبهم کاری بر شفافیت، و ادعا بر عمل، و دروغ بر صداقت، و فریب و بی اعتمادی بر اعتماد، و خیانت بر تعهد، و هرج و مرج بر قانون، و نفاق بر اخلاص بود. با تحریف تاریخ علم و بزرگنمائی برخی دانشمندان مسلمان، نمیتوان جایگاه کاذب علمی اسلامی ایجاد کرد.