آبرسانی به ۸۴۰ روستای دارای تنش آبی طی مدت سه سال

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت : طی تفاهم نامه‌ای با قرارگاه جهادی سپاه «قرارگاه امام حسن (ع)» آبرسانی به ۸۴۰ روستا که دارای تنش آبی هستند طی مدت سه سال انجام و این روستا‌ها از یک شبکه آبی پایدار برخوردار می‌شوند.

امیر خسروانی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه با تبریک ایام دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در تابستان سال گذشته به ۶۵۰ روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شد، گفت : پس از عقد این تفاهم نامه این تعداد روستا در سه سال آینده که امسال سال اول انجام این طرح بود از شبکه آبرسانی پایدار برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به روستا‌های استان در حال انجام است، گفت: در این راستا اکنون ۲ هزار روستا در استان از نعمت گاز بهره‌مند است و گازرسانی به سایر روستا‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: وضعیت روستا‌های استان در حوزه گازرسانی مطلوب است به گونه‌ای که در دورترین روستا‌ها عملیات گازرسانی انجام شده و تا پایان سال آینده هیچ روستایی در استان از گاز بی‌بهره نخواهد بود.

خسروانی با بیان اینکه از ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه در استان یک هزار و ۸۲۰ روستا که بیش از ۲۰ خانوار در آن‌ها ساکن اند دارای دهیاری هستند، افزود: دهیاری‌ها خدماتی مانند دفع آب‌های سطحی، جمع آوری و دفع زباله، خدمات محیط زیستی، جدول گذاری، بهبود عبور و مرور، کانال‌های دفع سیلاب و روشنایی معابر را در روستا‌ها انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: عمده مشکل روستا‌های کرمانشاه پراکندگی و عدم تمرکز جمعیت در آن هاست؛ در استان روستا‌های با جمعیت بالای یک هزار نفر زیاد نیست و همین پراکندگی باعث شده تا خدمات رسانی به همه روستا‌ها به صورت مطلوب و یک دست انجام نگیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: اگر جمعیت در یک مکان متمرکز باشد خدمات رسانی بسیار راحت‌تر است؛ به طور مثال اگر به جای خدمات رسانی به ۸۲۰ دهیاری به ۱۰۰ دهیاری خدمات رسانی شود به دلیل تمرکز جمعیت قطعا نتیجه بهتری حاصل می‌شود و این پراکندگی آسیبی برای خدمات رسانی به روستا‌ها است.

خسروانی با بیان اینکه یکی از کار‌های شاخصی که برای بهبود خدمات رسانی به روستا‌ها انجام شده این است که دهیاری‌هایی بزرگی که توان فنی، اجرایی، چارت و دهیار تمام وقت در اختیار دارند به عنوان دستگاه اجرایی شناخته می‌شوند، بیان کرد: این دهیاری‌ها از این پس می‌توانند به صورت مجزا با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها مبادله موافقت نامه انجام دهند و به عنوان دستگاه اجرایی پروژه‌های عمرانی را در روستا‌ها انجام می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه افزود: در دهه مبارکه فجر بیش از ۲۱۰ پروژه با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال توسط دهیاری‌ها در روستا‌های استان افتتاح می‌شود؛ این خدمات رسانی ادامه دار خواهد بود و مردم از آن‌ها بهره‌مند خواهند شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.