دبیر کمیسیون‌ ماده ۱۰ احزاب:

هیچ حزب و جبهه‌ای حرف از تحریم انتخابات نزده است

مرادی گفت: در جبهه اصلاحات بیانیه‌ای صادر شد که به نظر نمی‌رسد حرف از تحریم انتخابات باشد. 

«عبدالله مرادی» دبیر کمیسیون ماده ۱۰ و مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار شد. نکته اول اینکه طبق قانون کمیسیون احزاب با اعضایی شکل می‌گیرد مثل دولت، قوه قضاییه و مقننه و دو عضو دبیران کل ملی و استانی به همراه احزاب هم هستند.

برگزاری انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی در خرداد

وی ادامه داد: مقرر شد انتخابات دبیران کل عضو کمیسیون احزاب در خرداد سال آینده برگزار شود، اما نکته‌ای وجود دارد اینکه صرفا احزابی که در موعد مقرر مجامع حقوقی خود با حد نصاب لازم برگزار کرده باشند می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و از این فرصت برخوردارند به عنوان نماینده احزاب در کمیسیون انتخاب شوند. 

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اظهار کرد: نکته دوم اینکه دو مورد از احزابی که سابقا با تشکیل اصولی آن‌ها موافقت شده بود با صدور پروانه آن‌ها موافقت شد که عبارتند از حزب تحول و جبهه پیشرقت ایرانی و اسلامی و جمعیت مطالبه‌گران عدالتخواه استان اصفهان و در بازه زمانی شش ماهی که قانون تعیین شد امروز با مجوز فعالیت ان‌ها موافقت شد.

مرادی گفت: دو مورد درخواست برای کمیسیون برای احزاب جدید واصل شد و کمیسیون با آن‌ها موافقت کرد و فرصت شش ماهه‌ای برای برگزاری مجمع دارند که شامل حزب فرزندان ایران زمین با گستره استان تهران و جمعیت رویش انقلابی در گستره ملی.

مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور بیان کرد: مصوبه دیگر جلسه موافقت با درخواست تغییر گستره فعالیت از استانی به ملی برای جمعیت معلمان و فرهنگی استان تهران است. 

وی افزود: این حزب در سطح استان تهران فعالیت می‌کرد و شاخصه‌های لازم و ظرفیت‌ها و اقدامات ملی را حائز شد که با اصلاح اساسنامه خود می‌تواند در گستره ملی فعالیت کند.

با برگزاری مجمع حزب آزادگی اسلامی در استان تهران موافقت شد

مرادی با بیان اینکه با برگزاری مجمع حزب آزادگی اسلامی در استان تهران موافقت شد، تصریح کرد: مجموعه‌ای از احزاب دارای شعب استانی هستند که درخواست تاسیس شعب استانی داشتند و با شعبه استانی حزب مردمی تحول‌خواه در استان هرمزگان و کرمانشاه و حزب نسل نو در کهگیلویه و جمعیت اسلامی فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری موافقت شد. 

وی ادامه داد: با تمدید پروانه مجموعه‌ای از فعالیت‌های انجمن‌ها از اقلیت‌های مذهبی موافقت شد. انجمن زرتشتیان الله اباد زارچ یزد، انجمن خیریه درمانی زرتشتیان تهران، انجمن زرتشتیان خرمشاه یزد، انجمن زرتشتیان کرج، انجمن زرتشتیان نصرت آباد یزد و شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران که در کمیسیون مورد بحث قرار گرفتند و با تمدید پروانه آن‌ها موافقت شد.

مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: دو اقدام در جلسات کمیسیون انجام شد. طبق ماده ۸ فقط احزابی می‌توانند فهرست انتخاباتی داشته باشند که مجوز داشته باشند و صرفا همین‌ها برای انتخابات دبیران احزاب در کمیسیون می‌توانند شرکت کنند. این فهرست در مجموعه اطلاع‌رسانی منتشر شده و مبنای عمل این فهرست خواهد بود. 

مرادی با بیان اینکه تشکیل ائتلاف یا جبهه باید به کمیسیون درخواست شود، تصریح کرد: احزاب سیاسی در همه جلسات مرتبط با احزاب حضور دارند و گزاره‌ای مبنی براینکه در انتخابات شرکت نمی‌کنند صادر نشده است. در جبهه اصلاحات بیانیه‌ای صادر شد که به نظر نمی‌رسد حرف از تحریم انتخابات باشد. 

وی ادامه داد: انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ در خرداد برگزار می‌شود. ضمن اینکه فاصله زمانی مهم است که احزابی که مجامع خود را برگزار نکردند امکان حضور در انتخابات را ندارند. 

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: حزب جامعه اسلامی مدیران، حزب عدالت طلبان ایران اسلامی، جمعیت یاران انقلاب اسلامی و جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی در کنار هم جبهه تلاشگران انقلاب اسلامی را بعنوان بیستمین جبهه قانونی در کشور تشکیل دادند.

مرادی بیان کرد:  تعداد احزاب سیاسی با صدور مجوز فعالیت دو حزب در مجموع به ۱۴۲ حزب رسید که فقط ۱۰۲ حزب مجامع خود را تاکنون برگزار کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
منم ایرانیم وعاشق ایران ورأی می دم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ولی مردم چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
ملت با تمام قدرت تحریم کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
اگراحزاب ازاد و درست و حسابی داشتید هیچوقت دغدغه انتخابات و تعیین صلاحیت و مشارکت و کارایی مجلس و دولتو نداشتید !!!!

وقتی همه چی دستوری باشه درست بشو نیست و نخواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
تحریم انتخابات یعنی ظلم به خود وکشور خود پس همه باهم در انتخابات مشارکت می کنیم تا ظالم به حق خود ودیگران نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
در کشور ما حزب واقعی وجود نداره حزب را ولش کن به حرف مردم گوش کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
جبهه مردمی ای حرف رو زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
هیشکی بین بد و بدتر بدتر رو انتخاب نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
کلا انتخاب نمیکنیم تمام چه بد بخواد بخوره چه بدتر بخواد بخوره
آخرین اخبار