چرا نباید با صندوق رای قهر کرد؟

۲۰ روز تا انتخابات مجلس دوازدهم مانده و این انتخابات بیش از همیشه مشارکت گسترده شهروندان را می‌طلبد.

بیشتر شهروندان ایرانی واجد شرایط شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم هستند. با توجه به اهمیت بحث مشارکت در انتخابات آن‌ هم در شرایط حساس سیاسی و بین‌المللی مردم و مسئولان امیدوارند که بالاترین میزان ممکن از جمعیت پای صندوق آمده و مبتنی بر دیدگاه و نگرش خود نسبت به انتخاب گزینه مطلوب اقدام کنند.

آنچه در این مسیر نسبت به برخی از دوره های گذشته متفاوت است، بعضی نگرانی ها از کاهش مشارکت در انتخابات است که به دلایل متعدد مانند شرایط اقتصادی مطرح می شود. برخی از جریانهای سیاسی نیز عدم لیست دهی و مشارکت را به دلیل نبود گزینه های مطلوبشان و عدم تایید صلاحیت نفرات خود عنوان می‌کنند.

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت این جبهه امکان ارائه لیست در تهران را ندارد. جبهه اصلاحات استان‌ها براساس راهبرد انتخاباتی جبهه تصمیم خواهند گرفت.

کاهش مشارکت، مجلس را ضعیف می‌کند

 «روح‌الله ایزدخواه» نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: متأسفانه چندین دوره است که انباشت مشکلات و مسائل کشور به ویژه در بحث اقتصادی، دستاویزی شده تا بعضاً برخی فعالان سیاسی بگویند که ما امسال رأی نمی‌دهیم و انتخابات را تحریم و با صندوق رأی قهر می‌کنیم که این مباحث نشان می‌دهد چنین افرادی، فلسفه جمهوریت را متوجه نشده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در سطوح مختلف می‌توانند در جامعه مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: عجیب است که عده‌ای از فعالان سیاسی می‌گویند به دلیل مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی، ما با صندوق رأی قهر هستیم؛ در حالی که همه باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر مشارکت مردم در انتخابات کم شود، نهاد جمهوریت ضعیف شده و نمایندگان ضعیفی وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند.

وی گفت: راه حل رفع مشکلات کشور، قهرکردن با صندوق‌های رأی نیست و اتفاقاً مردم باید در فرایندهای متعدد حضور داشت باشند و نقش ملت فقط پای صندوق‌های رأی نیست، بلکه مردم باید در فرایندهای متعدد تشکیل خانه ملت، نقش داشته باشند. در واقع، تشکیل خانه ملت یک فرایند است و فقط به روز رأی‌گیری خلاصه نمی‌شود.

هیچ تشکل سیاسی با صندوق‌های رای قهر نخواهد کرد

رییس خانه احزاب ایران نیز  با بیان اینکه همه در انتخابات حضور خواهند داشت، گفت: همه ما مسئولیم و هیچ تشکل سیاسی با صندوق‌های رای قهر نخواهد کرد.

مصباحی مقدم، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: مشارکت در انتخابات حقی است که مردم برای انتخاب سرنوشت خود و کشور دارند بنابراین این ملت است که باید سرنوشت خود را با حضور در انتخابات رقم بزند.

او گفت: طبعا حضور باشکوه در انتخابات، نظام جمهوری اسلامی را در داخل و مناسبات خارجی و بین المللی تقویت می‌کند و طبعا بالا رفتن جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه‌ای موجب موفقیت بیشتر دولت و ملت و رقم زدن آینده بهتر برای کشور می‌شود. 

هر چه مشارکت باشکوه‌تر باشد امکان شکل‌گیری مجلس کارآمدتر فراهم می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هر چه مشارکت باشکوه‌تر باشد امکان شکل گیری مجلس قوی و کارآمدتر فراهم می‌شود و مشکلات هنگامی حل می‌شود که مجلس قوی باشد و انتخاب درستی صورت بگیرد در این صورت شاهد بهبود اوضاع کشور در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

او تاکید کرد: اصولا مجلس باید برنامه داشته باشد و ذیل سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب عمل کند و اولویت‌های خود را مشخص کند و بگوید که طی چهار سال چه دستاوردی خواهد داشت. همچنین باید به دغدغه‌های مدنظر مردم که طبعا اقتصادی هستند بیشتر بپردازد.

بهار فعالیت‌های سیاسی در انتخابات است

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت نیز عنوان کرده  ما تشکل حزبی هستیم و برای فعالیت‌های ایجابی و برای حضور مجوز گرفتیم، بهار فعالیت‌های سیاسی در انتخابات است و یک حزب نباید عنوان کند که انتخابات را تحریم می‌کند و یا قصد شرکت ندارد و مشارکت نمی‌کند. شرکت در انتخابات که به شرط پیروزی در آن نیست.

وی افزود: مجموعه نیرو‌های اصولگرا علی‌رغم اینکه بخشی از نامزد‌های آن‌ها رد صلاحیت می‌شوند در تمام ۴۳ سال گذشته یک بار هم نگفتند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. در برخی از همین انتخابات‌ هم صحنه را باختند، بنابراین گمان می‌کنم ما باید یک وفاق ملی را داشته باشیم که جریان سیاسی یعنی حضور در انتخابات. گله‌ای هم اگر داریم مطرح کنیم. به دستگاه اجرایی به دستگاه‌های نظارتی گله کنیم و اعتراض و درخواست‌های خود را بگوییم، اما با صندوق و انتخابات و حضور در انتخابات نباید برخورد سیاسی کنیم.

انتخابات

جبهه دشمنان نظام از مشارکت گسترده وحشت دارند

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس گفت: از ابتدای سال شاهد شروع و راه اندازی توپخانه دشمن علیه حضور در انتخابات بوده‌ایم و می‌شود این واقعیت را در نظر گرفت که جبهه دشمنان نظام از مشارکت گسترده وحشت دارند و تمام سرمایه و توان خود را به کار گرفته‌اند تا این امرمهم را تخریب کنند.

او ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند که با بی اثر کردن انتخابات  و ایجاد فاصله میان مردم و حاکمیت ضربه‌های بعدی خود را به بدنه جمهوری اسلامی ایران وارد کنند، اما ملت ما تاکنون دربزنگاه‌های حساس نشان داده‌اند که جایی برای دخالت و تفرقه افکنی عناصر بیگانه وجود ندارد.

ترقی تاکید کرد: اکثریت مردم کاری به سمپاشی‌ها ندارند و به تکلیف خود عمل می‌کنند و عده دیگری که نقد‌ها و نارضایتی‌هایی دارند هم در تقابل با نظام نیستند و اگر امید بیشتری به جامعه داده شود هم مشارکت خواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب در سال ٩٢ در سخنانی فرمودند که هر کس بنده را هم قبول ندارد در انتخابات شرکت کند. معنی این حرف آن است که انتخابات خصوصاً در این شرایط زمانی دارای ماهیت و کارکردی آنچنان فراگیر است که منافع آن حتی به منتقدان هم خواهد رسید و تمام ایرانیان با هر گرایشی را دربر خواهد گرفت. در چنین عرصه‌ای قهر، عدم مشارکت و گذشتن از حق تأثیر بر سرنوشت خود، بدون شک تضمین کننده هیچ امتیازی برای هیچ بخشی از جامعه نیست و نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
همین مجلس سن بازنشستگی را افزایش داده بعد انتظار دارید مردم به شماها رای هم بدهند؟
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
چرا ایران را تنها بزاریم شرکت نکنییم امدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
با سلام از دولت و مجلس محترم تقاضا دارم رستوران های لوکس تهران را پلمب کنند و جریمه های سنگین برای گران فروشان در نظر بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
عبدالله گنجی انگاز تز تازه داده! گفته انقلاب ما برای شکم نبوده! بهش بگید، برا مردم که برا شکم نبوده، برا مسئولین چرا...! تا زمانی که یه عده میلیاردی خرج میکنن تا برن مجلس! اوضاع عوض نمیشه...اینی که میلیاردی خرج کرده میره ده برابرشو از مجلس دربیاره! پس برای ملت کاری نخواهد کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
کی گفته باید رای بدهیم با وجود این همه گرانی ها و تورم های پی در پی؟ رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
رای نمی‌دهم ولی تا پا خونم هستم براه ایران ولی رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
کی گفته نباید با صندوق قهر کنید کی گفته ۴۵ سال دل ملت را خون کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مجلس تشکیل شده از آدمهای ریا کار به درد نخور و خبری از عدالت نیست نماینده کرمان می‌ره بالاشهر چلو کباب میده میاد پایین شهر کیک آبمیوه میده این کجاش عدالت هست خوب بی انصاف اونا ماهی چند بار چلو کباب میخورن به اونا اگه جرات داری کیک آبمیوه بده به پایین شهر چلو کباب بده نمک گیر بشوند دوباره میشی ریاست کمیسیون از ما گفتن. ولی مسئولان تو باد برگزاری ۲۲بهمن خوابیدن چون خودشون هم فکر میکردن امسال خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
وقتی از مردم توقع دارید باید به مشکلات مردم هم رسیدگی کنید
من به خاطر خدا و شهدا و کشورم می آیم ولی اگر شماهایی که رای بیاورید و کار نکنید باید مواخذه شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
اوج نارضایتی تصویب نمایندگان مجلس در تعیین سن بازنشستگی بود خواهشاً به هیچکدوم از نماینده های فعلی رای ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
حالا یک چهار سال هم مجلس تعطیل کنید نماینده نداشته باشیم بزارین استراحت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
به نظر من از الان مشخصاا کاندید ها و وعده هاشون مطالعه کنید تا بتونید پای صندوق ها با اطلاعات کامل حضور پیدا کنید و بتوانید کاندیدا برتر امتخاب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
همش تقصیر مهریه بالا اگر مهریه صفر شده و مساوات برقرار بشه مثل ادم درست میشه صندوق هم شلوغ میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
اگر یک روز رای بدیم ۴ سال در رفاه باشیم قهر کردن کار خوبی نیست. اگر یک روز رای بدیم ۴ سال حتی رنج همسایه رو هم ببینیم نمیدونم قهر کار خوبی هست یا بد!
Germany
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
هیچ گاه از کارها مأیوس نشوید؛ چون همه چیز یک دفعه درست نمی شود، وکار های بزرگ باید به تدریج صورت گیرد .
یأس از جنود شیطان است ، امید از جنود خدا ست ، همیشه امیدوار باشید . "امام خمینی"

باقدم های کوچک کوچک موفقیت های بزرگ بدست می اید.
"زیگموند فروید"
با فرار و یا نادیده گرفتن مشکلات ، مشکلات حل نخواهد شد.
تولید راهکارهای جدید و خلاقانه توسط هشتاد میلیون ایرانی و انتقال ان به نمایندگان مردمی میتواند خیلی از مشکلات را از میان بردارد. یکی از این کانال های مهم تشکیل یک مجلس قوی و مصمم باتبلور اراده مردمی است.
رزمندگان در دفاع مقدس دراوج مشکلات با پیروی از امام (ره) توانستند چند هزار کیلومتر خاک ایران و منابع نفتی عظیم ایران رو از چنگ دشمن آزاد کنند. ما از رزمندگان و شهدای فداکارکه برای خود هیچ نخواستند میتوانیم درس بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
خیلی تاثیر گذار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
قهررررر!؟
مملکت پر مافیا، سلطان، رانت خوار، زمین خوار، تسهیلات کلان بگیر، سیسمونی خارجی بگیر، حمایت از قشر مرفه، ابربدهکار بانکی، نجومی بگیر،شاسی بلند بگیر،......... الا آخر
خداییش کجای دنیا چنین کشوری با اينهمه آپشن سراغ دارید!؟
ظلم نیست با اينهمه نعمت قهر کنیم با صندوق!؟
گناه اون صندوقه چیه باهاش قهر کنیم!؟
طفلی یک جا روی یک میز ناقابل نشسته جیکشم در نمياد از آخرم میره قاطی بازیافتی ها میشه
گناه داره دلشو نشکنید باهاش آشتی کنید خدا رو خوش نمياد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
چون بعد از 13_14 سال اجرا شدن پرداخت یارانه ها که مرحله اول 29 آذر آخر ماه بود طی این سالیان هی از روزهای ماه کسر شد بعد 13_14 سال به این نتیجه رسیدن به این پرداخت ها نظم ببخشند و یک ماه یارانه مردم این وسط نیست شد الان دوباره برگشتند به همان واریزی آخر ماه!!!!
اگر قهر کنیم از این نظم بخشی ها در پرداخت یارانه به مردم نخواهیم داشت!!!!

مردمم توی عصر امروز مثل 40_50 سال پیش که 90 درصد جامعه سواد نداشتند نمی فهمند سرشون کلاه رفته!!!
در نتیجه درس میگیریم که قهر نکنیم تا شاهد این نظم بخشی ها توی عرصه های مختلف باشیم روز بروز دست توی جیب مال و ذخیره سهمیه بنزین غیره مردم دراز کنیم از خودشون بگیریم به خودشون پس بدیم با هزار تا منت صدقه سری!!!
پس قهر نکنید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
تو انتخابات دوره قبل شرکت کردم
شرمندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
وقتی به نظر مردم اهمیتی نمیدید، و گرانی داره بیداد میکنه، و هزاران اشکال دیگه. شرکت نمیکنم در انتخاباتی که سودی به حال مردم نداره و صرفا عده ای جیبشون پر پول میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
الان اکثر مردم خواستار اخراج اتباع افغانی غیر مجاز هستن. ولی کیه که به حرف مردم گوش کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مردم سپر دفاعی مسئولین شدن بهترین زندگی برای مسئولین سختی و مشکلات برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
ماهایی که در سایت yjc نظر میدیم پای صندوق میایم ولی مشکلات کی باید حله بشه.
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
پس امروز شنبه ۲۱ بهمن تعطیل نبودههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
من رای میدم ولی نباید انتظار داشت مردم همه بیان رای بدن خوب وضعیت معیشتی افتضاحه از هر کس بپرسی دلیل قانع کننده ای داره؟ سرباز نا امید از شغل آینده و خدمت اجباری و زور فرماندهان ، کارمند مستاجر و درآمد ناچیز، جوانان مجرد، فقر، بیکاری ، فساد، رانت، کی میاد شرکت کننده خوب، جوان توان خرید حلقه ازدواج و نامزدی رو نداره به مراسم ساده نمی تونن بگیره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
تیراندازی سرباز در ساوجبلاغ رو مطرح کنین با سربازان چه می کنم که اینگونه پاسخ می دهند تفاوت پادگان ها با مراکز اعصاب و روان و زندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
چون اینا نماینده دولت هستن ن. ملت هر جیزی ک ب ضرر ملت تصویب میکنن لطفا نشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
این دلایلو که گفتین بیشتر مصمم شدم که شرکت نکنم. دقیقا مردم میخوان برعکس اینا رخ بده. چون ما کاملا ناامید هستیم و دیگه هیچی برامون مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
ما با صندوق رای قهر نکرده بودیم ولی اونائی که از صندوق رای دراومدند انگار با مردم قهرند ویا دشمن مردم شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
گرونی تورم دمار از روزگار مردم در اورده
رییسی بعد 2 سال فقط شعار داده
اون زمانی که رییس جمهور شد سکه 11 میلیون بود
قیمت خودرو از درب کارخانه چندبار گرون شد چه برسه بازار
وعده 4 میلیون مسکن کجا رفت محدود شد به 3 الی 4 فرزندی ها بقیه مردم ادم نیستن
نماینده ها چیکار کردن برای مردم
افزایش سن بازنشستگی
تصویب 1 درصد ارزش افزوده

بازم بگم یا فقط میگید چرا شرکن نکنیم یا بکنیم
دیگه نمیشه مردم گول زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
قیمتای السلعه جای بخشنامه های الساعه رو داره میگیره ...بعد ساعتها وقت مجلس برای دو درصد کم و زیاد حقوقه. واقعا کجایید بیدار شید ..مشکل جای دیگس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
انتخاب حق مردم هست ولی شما انتخاب رو گرفتین
در ثانی تا وقتی نظارت نباشه منتخبین به راه کج میرن و میشه همونی که هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مردم نظام را دوست دارند ولی مسولان کارنکن مردم را اذیت می کنند و به مشکلات مردم رسیدگی نمی کنند . پنج سال است از شهرداری ارومیه در شهرک ریمای رودکی زمین خریدیم و دار و ندارمان را فروختیم و به حساب شهرداری ریختیم الان پنج سال است شهرداری ارومیه اهالی این شهرک را ذله کرده و خدمات عمرانی مانند خاکبرداری و جدول کشی و لوله کشی و تیرگذاری را انجام نمی دهد تا مردم در این شهرک ساخت و ساز کنند به خدا ما مستاجر هستیم و تحت فشار و شرمنده خانواده . شما را به خدا به دادمان برسید کارمندان و مسولان شهرداری پنج سال است ما را مسخره می کنند و به ما می خندند ‌. ما مردم ایران این نوع مسولان را دوست نداریم . فدای رهبر عزیزمان . حساب رهبر ما از همه مسولان جداست . و حرفش حجت است برایمان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
قیمت ها و خدمات بشدت افزایش پیدا کرد میکنه کرده اگر رای دادی یا ندادی دادی که دادی اگه ندادی هر چی شد تقصیر تو که رای ندادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
من رای میدهم ،ولی به عشق رهبرم، چون هیچ امیدی به نمایندگان که فقط بر علیه مردم هستند، ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
شرمنده من خودم وطن پرستم .اما نمیام به چند دلیل آیا کارگر روز مزد الان چرخ زندگی اش می چرخد آیا عدل علی ع همه جا پر رنگ شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
بخاطر قانون ۳۵سال کار تا بازنشستگی. و بخاطر قانون های مالیاتی که برای قشر ضعیف گذاشتید، دیگه هیچ وقت..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
چون قهر از گناهان کبیره است!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
...شعر فرمودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
بله ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
چون هر روز صبح که از خواب پا میشیم غافلگیر نشیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
با صندوق رای نباید قهر کرد چون اون‌وقت جیب نماینده محترم خالی میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
چون چه رای بدیم چه رای ندیم وضعیتمون همین خواهد بود و مسوولان متاسفانه توان بهبود شرایط را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
حضور در انتخابات حق و انتخاب مردم است
مردم بهتر میدانند که شرکت کنند یا نه
نیاز به بیانیه و... ندااااارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
۴۰ میلیون سهام دار در بورس چشم انتظار،
۱۰۰ هزار نفر متقاضی ثبت نام خودرو،ماهها منتظر انجام تعهد خودروسازان،
۸۵ میلیون نفر منتظر یک برخورد جدی با فساد و اعلام اسامی مفسدان،
۸۵ میلیون نفر منتظر برقراری عدالت در پرداخت حقوق،
۸۵ میلیون نفر انتظار دارند صبح از خواب بیدار می شوند غافلگیر نشوند،
و خیلی امثال دیگر که هیچ کدام به ربطی به تحریم دشمنی دشمنان غرب و اقتصادی ندارند
همه این بی عدالتی ها در نوع برخورد و رفتار سخنان مدیران در راس این کشور باعث نامیدی در جامعه و مردم شده است، همین مردمی که برای سردار دلها سنگ تمام گذاشتند، اینکه که می خواهید می خواهند ربطش بدهند به حاشیه هایی همچون دشمن و موضاعات اقتصادی بجای بهتر اوضاع بدتر خواهد شد،

گفتند برای کسی تب کن که برات تب کنه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مجلس با قوانینی که برای خودش گذاشته نقطه نا امید کننده این نظامه،از شفافیت چه خبر ،از شاسی بلند ها چه خبر،از سکه ها چه خبر ،از خلق پول بانک ها و تورم چه خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
ولمون کنین بابا تهش میگن ۸۰ درصد مشارکت بوده چند سال بعد میگین زیر..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
میدونید چرا قهر کردن چون قانون برا همه یکسان نیست و همه چیز شده سلیقه بازی
بانک به هر کی دلش بخواد سخت میگیره به هرکس نخواد نمیگیره

قانون جدید کنکور دقیقا شده به نفع پولداران

گرونی بیداد می‌کنه حقوقا هزار تومان هزار تومان افزایش پیدا می‌کنه

طرف میخواد ازدواج کنه برا وام دو سه تا ضامن معتبر می‌خوام چک می‌خوام سفته می‌خوان این تازه برا کسی که حقوق بگیره اونی که بیکاره محکوم به مرگه نه زندگی
از خونه که نگم آقا جان ولش کن
چه کار کردیم برا این مردم که الان توقع حمایت داریم
ما اگر کارمون درست باشه مردم خودکار کار خودشونو بلدن و نیاز به این همه التماسی که این روزا همه جا پر شده نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
کارآمد تر از این مجلس؟ اعطای فوق العاده خاص به کارکنان وزارت کشور در حد12میلیون تومان در ماه وسایر کارمندان برجامانده دولت معادل یک میلیون ودویست هزار تومان یعنی 10%کارکنان وزارت کشور(عدالت به سبک جدید)با این کار وزارت کشور هم رفت کنار حقوق های بالا مثل قوه قضائیه ،امور مالیاتی و... پس تا زمان اصلاح این طرز برخوردهای ناعادلانه رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
به عشق ستاد هدفمند کردن یارانه ها که باعث شد پولدارها هر روز پولدارتر و فقرا هر روز فقیرتر شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
درطی این 44سال این نمایندگان برای مردم چه کار کردن جز اینکه وضعیت مالی خود وخانوادشان ازمردم عادی بهتر شده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مجلس در همه دوران ضعیف بوده، چون نمایندگان موروثی ادامه دار بوده یا تحت حمایت موروثی ها بوده. بنظرم میاد نمایندگان هر چه ضعیفتر باشن بهتر باز خورد خواهند داد چون ترس از کنار زدن از مردم دارن و بیشتر به وظایف و الویت به خواسته های مردم توجه خواهند کرد و بعد به خواسته های خود و اطرافیان و حتی دولت. امیدوارم نمایندگان ملت و حتی شوراهای شهری به روش پلید و زشت رای جمع کردن اتوبوسی پایان بدهند و در صورت تخلف تحت پیگرد قرار بگیرند تا اعتماد سلب شده به جامعه بازگردد. امروز غیر از ولایت رهبری و حافظان مملکت باور دیگری و پذیرش و مقبولیت دیگری در جامعه تقریبا وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
برخی میگن این شورای نگهبان قطره چکونی صلاحیت تایید می کنه تحت فشاره نباید رای داد ماشالله کلی مثلا متخصص نشستن تو شورا باید تمام احراز صلاحیت ها یکباره بعد از اینکه کلا با هم کنار اومدید به داوطلب اعلام و عمومی شود اینگونه رفتار اشتباه و موجب سر در گمی رای دهندگان خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
فقط بخاطر رهبرم.
وگرنه من به نمایندگان که قانون کارگری افزایش سن دادند وشواری نگهبان بر خلاف شرع همه را مشمول وتایید کرد رای نمی دادم.
چرا افزایش سن خارج از نوبت مصوب می شود ولی کارگران قراردادی کارکنان دولت میشن و عیدی نصف میشه هیچ کس پاسخگونیست رای دیوان هم تاثیر گذارنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
از متفی ها معلومه الانم ک غیر فعال شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مردم رای دهند که نمایندگان حقوق های نجومی و شاسی بلند وامکانات وتسهیلات زندگی بگیرند ومثل سلطنت طلب های کیف کنند وملت هم گرفتار بذبختی تورم گرانی ومعیشت باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
بورس را نابود کردید. ۴۰ میلیون سهامدار هنوز به سرمایه ای که سال ۹۸ به بورس آوردند ، نرسیده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
بیخیال بورس شو دیکه مال دنیا چرک کف دسته رفت که رفت برای سلامتی امنیت ات شکرگذار باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مرغ کیلویی ۹۰,گوشت 600،سکه 32میلیون،خودرو قیمت هر روز صعودی و سرسام اور ،سهمیه بنزین محدود،قیمت پوشاک بالا،قیمت انرژی اب برق گاز هر سال افزایشی،وضعیت سلامت جامعه اسفبار،وضعیت روابط دیپلماتیک با کشور های منطقه و غرب رو هم که شاهدیم با همه درگیریم ،وضعیت فیلترینگ رو هم که بر کسی پوشیده نیست ،
خبرگزاری جوان نشر بده و کمی مستقل رفتار کن،هر چند که بعید میدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
تو بهم بگو چرا نباید در ناز نعمت با این همه ثروت خدادادی زندگی کنیم ، بهم بگو سرانه مصرف گوشت ایرانی چرا باید در سال ۲ کیلو باشه و مصرف سرانه کشور جیبوتی ۱۸ کیلو باشه ، چرا باید جوان ها نتونند ازدواج کنند ،بهم بگو چرا به گفته خودتون خونه خریدن ۱۵۰ سال طول میکشه بتونی خونه بخری ، بهم بگو چرا هر کی اعتراض کرد گرفتید ... بهم بگو چرا من نمیتونم از پس خرج خانواده بر بیام بهم بگو فرق ما با مردم که تو قطر زندگی میکنند چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
قهر نکردیم نا امید شدیم
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۱۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
آدم ازصندوق ناامیدمیشه؟خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
میشه قهر کرد نمیشه نا امید شد ؟ خخخ
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۰:۰۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
من حتما در انتخابات شرکت خواهم کرد تا دشمنان مایوس شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
دشمنت همونیه که بهش رای میدی
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۰:۰۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
چون تورم نیست چون فساد نیست چون ارزش پول ملی بالاست چون فقیر نیست چون چون سطح رفاه بالاست چون مسولین همش شعار نمی‌دن چون کسی که قبل مسولیت می‌گفت قیمت دلار بالاست بعد ۲ سال دلارو رسوند ۵۰ و بازم رای بدیم یا ندیم چیزی عوض نمیشه تو همه دوره های مجلس و ریاست جمهوری هر که بودن همه این چیزا رو بوده بازم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
شما بگو چرا کرمان موتور طبق قرارداد ،جریمه تاخیرشو نمیده.به هر کس هم میگیم محل نمیزاره .اداره صنایع وسازمان حمایتم میگن برو دادگاه.دادگاهم که یعنی دو سال بدو .چیزی که قرارداد مشخص داره دادگاه چرا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
برای اینکه ما مردم ما جوانان چه گناهی کردیم که با ابن تورمی که به وجود اوردین نمیتونیم زندگی اشتغال خودرو ازدواج شده ارزو به دلمان مانده... پس انتظار دارید رای بدیم به کی به مسولی که هیچ کدام از گزینه های چه گفتن واسش مهم نیست و تنها چیزی که براشون مهمه مسائل خارج از ایرانه و همه چیزشون به پای این عربا گذاشتن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
وعده ما فردا روز با شکوه پیروزی و روز انتخابات.
United Arab Emirates
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
شما با خودت وعده بزار
France
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مشارکت حق مردمه ولی وقتی نمایندگان مردم قوانینی تصویب میکنن که به ضرر مردم هست، باعث دلسردی میشه
آخرین اخبار