رونمایی برند صنایع‌ دستی ماهتوی شهرستان چالوس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از رونمایی برند صنایع‌دستی و تولید دست‌بافته‌های داری با عنوان ماهتو در شهرستان چالوس در دهه مبارک فجر، خبر داد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران از رونمایی برند صنایع دستی و تولید دست‌بافته‌های داری با عنوان ماهتو در شهرستان چالوس در دهه مبارک فجر، خبر داد و گفت: این برند صنایع‌ دستی که در زمینه دست‌بافته‌های داری گلیم، ساچیم و چادرشب فعالیت می‌کند، در دهه مبارک فجر، رونمایی شد.

او با اشاره به فعالیت ۲۵۰صنعتگر و ۴۰ کارگاه در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در این شهرستان، افزود: صنایع‌دستی در چالوس با ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۸۰ هنرمند بیمه شده یکی از مراکز مهم تولید صنایع‌دستی در مازندران به شمار می‌آید.

ایزدی از برندسازی ۸ محصول صنایع‌دستی در این شهر خبر داد و گفت: کسب مهر اصالت ۵ اثر صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم، ساچیم، سفال و البسه محلی و یک مورد ثبت جهانی یونسکو در رشته ساچیم بافی از جمله افتخارات هنری هنرمندان این شهر محسوب می‌شود.

او از شهرستان چالوس به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهر‌های مازندران یاد کرد و افزود: در صورت ایجاد فضا‌های مختلف همچون بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی به به پرفروش‌ترین مراکز صنایع‌دستی استان تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار