افتتاح بزرگترین واحد پرورش مرغ تخمگذار در جنوب آذربایجان غربی

بزرگترین واحد پرورش مرغ تخمگذار جنوب استان آذربایجان غربی در شهرستان میاندوآب مورد بهره برداری قرار گرفت.

همزمان با ششمین روز از گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بزرگترین واحد تمام اتوماتیک پرورش مرغ تخمگذار جنوب استان،  در شهرستان میاندوآب مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در آیین آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی گفت: افزایش ظرفیت طرح پرورش مرغ تخمگذار از ۶۰ هزار به ۱۲۰ هزار قطعه، در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع با یک هزار و ۷۶۱ مترمربع تأسیسات مسقف و صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، در روستای حاجی بهزاد شهرستان میاندوآب انجام گرفته است.

رضا مقدم اضافه کرد: با آغاز فعالیت این مرغداری، برای ۱۱ نفر به صورت مستقیم و ۲۲ نفر به طور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود و تعداد ۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره مند می‌شوند.

مقدم  گفت: با افزایش ظرفیت واحد پرورش مرغ تخمگذار روستای حاجی بهزاد و تولید سالانه یک هزار و ۹۴۶ تن تخم مرغ در این مرغداری، تولید تخم مرغ صنعتی در شهرستان میاندوآب به ۲ هزار و ۹۲۰ تن افزایش می‌یابد و با توجه به نیاز سالانه شهرستان به ۲ هزار و ۴۷۸ تن تخم مرغ، میزان ۴۴۲ تن تخم مرغ، مازاد بر مصرف شهرستان در مرغداری‌های میاندوآب تولید و روانه بازار‌های مصرف شهرستان‌های همجوار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۳۸ واحد صنعتی مرغداری گوشتی با ظرفیت ۷۲۰ هزار قطعه، ۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۱۶۵ قطعه، ۲ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۹۵ هزار قطعه، یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار در سال، زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ و تولید سالیانه ۵ هزار تن گوشت مرغ، یکی از شهرستان‌های مهم استان در پرورش طیور و تولید تخم مرغ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مئزی قوشاچایلی میاندوآبی
۱۶:۴۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
باید مسئولین جهاد کشاورزی و فرمانداری و سازمانهای ذیربط دیگر ضمن هماهنگی با بانک کشاورزی با توجه به موقعیت ژیواستراتژیکی و سوق الجیشی و آب و هوا و خاک بیی نظیر. شهرستان میاندوآب(قوشاچای)با جذب سرمایه و اعتبارات بانکی
میاندوآب را تبدیل به قطب بی رقیب دامداری و کشاورزی و صنعتی در منطقه آزربایجان و حتی ایران بکنند.
United States of America
باران
۰۰:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
نجات یک مرغ نجات جامعه است
Iran (Islamic Republic of)
شرکت ماکیان تجهیز قزوین
۱۶:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
با سلام و درود خدمت شما
شرکت ماکیان تجهیز قزوین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
بایدبیشترتوجه شود