اجرای ۱۵ طرح کلان سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری از اجرای ۱۵ طرح کلان سرمایه‌گذاری در استان با مشارکت بنیاد‌ها و شرکت‌های بزرگ خبر داد.

محمدکاظم منزوی گفت: ۱۵ طرح کلان سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری با ۲۵۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد، ۱۱ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۲۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان است و با سرعت در حال اجرایی شدن است.

وی اضافه کرد: احداث دامداری سه هزار راسی در دشت‌زرین شهرستان کوهرنگ از جمله این طرح‌هاست که مجوز آن گرفته شده و مراحل اجرایی شدن آن با سرعت در حال پیگیری است.


بیشتر بخوانید


منزوی ادامه داد: تکمیل زنجیره تولید ماهیان سردآبی از دیگر این طرح‌هاست که مقرر شده سازمان دامپزشکی کشور در استان آزمایشگاه مرجع راه‌اندازی کند و تفاهم‌نامه آن نیز امضا شده و در تلاشیم با احداث ساختمان این آزمایشگاه، تجهیزات آن از را به سرعت از تهران دریافت کنیم.

وی از احیای یک واحد تولید آب معدنی در جونقان شهرستان فارسان خبر داد و گفت: در کنار این مجموعه، مقرر شده تا سازمان هلال‌احمر نیز در خصوص تولید آب معدنی در استان سرمایه‌گذاری کند.

منزوی ادامه داد: همچنین در سفر رئیس‌جمهور مجوز تغییر تولید محصول پتروشیمی بروجن گرفته شد و بدین ترتیب با راه‌اندازی این مجموعه، محصول آن کریستال ملامین خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در بخش معدن نیز شرکت توسعه معادن کوثر برای ورود به استان اعلام آمادگی کرده و بزودی نیز در این خصوص خبر‌های خوبی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری نیز سه طرح مهم تولیدی در این استان در دست اجرا دارد، گفت: تولید مکمل شیرخشک، فعال‌سازی خط تولید کره و احداث سردخانه و همچنین احداث دامداری در جونقان از جمله این طرح‌هاست که خط تولید کره تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
منزوی اظهار کرد: جدای از طرح‌های سرمایه‌گذاری سفر رییس‌جمهور، چهار طرح دیگر نیز در استان در دست اجراست که شامل کارخانه کارتن‌سازی در جونقان، کارخانه تولید روغن، تولید کریستال ملامین در لردگان و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا است که برای اجرای هر چهار طرح ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

برچسب ها: هیئت دولت ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار