نیویورک تایمز:

کاخ سفید به اشتباهات خود در برخورد با مناقشه فلسطین و اسرائیل اعتراف کرده است

سیاست چندگانه آمریکا نشان می‌دهد که در موضع گیری خود در خصوص اسرائیل و فلسطین اشتباه و مقامات آمریکایی به وضوح به آن اعتراف کرده‌اند.

رویکرد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل حاوی اشتباهات متعددی بود. این را جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی بایدن، که توسط نیویورک تایمز در ۹ فوریه نقل شده بود، بیان کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، فاینر در یک نشست غیرعلنی با شهروندان آمریکایی عرب الاصل در میشیگان به اشتباهات مقامات آمریکایی در آغاز و تشدید درگیری بین اسرائیل و فلسطین اعتراف کرد و خاطرنشان کرد که واشنگتن باید اظهارات تند مقامات اسرائیلی علیه ساکنان نوار غزه را سریعتر محکوم می‌کرد.

این مقام همچنین در مورد اقدامات انجام شده در کاخ سفید برای پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه صحبت کرد و گفت یکی از آن اقدامات تلاش برای دستیابی به برقراری روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و عربستان سعودی است که مستلزم «فداکاری‌های سیاسی» خاصی از همه طرف است. وی در عین حال به عدم اطمینان آمریکا نسبت به برداشتن گام‌های جدی تل آویو در جهت تشکیل کشور فلسطین اشاره کرد که ممکن است شرط مهمی برای برقراری روابط دیپلماتیک بین ریاض و تل آویو باشد.

پیش از این در ۷ فوریه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو گفت که غیرنظامیان همچنان در نوار غزه کشته می‌شوند و هنوز کشته‌های بسیار زیادی وجود دارد. وی تاکید کرد که لفاظی‌های برخی مقامات در کابینه اسرائیل به تشدید بیشتر درگیری‌ها منجر می‌شود.

قبل از آن، در اول فوریه، بایدن فرمانی را امضا کرد که به واشنگتن اجازه می‌دهد تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان یهودی که در حملات به ساکنان کرانه باختری دست دارند، اعمال کند. رئیس جمهور آمریکا همچنین از افزایش خشونت‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد. همزمان، اما گزارش شد که ایالات متحده قصد ندارد مقامات اسرائیلی را که خواستار خشونت علیه فلسطینیان هستند، تحریم کند. در ۳۱ ژانویه، متیو میلر، رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه، گفت که واشنگتن در حال توسعه طرحی برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

همین سیاست چندگانه نشان می‌دهد که آمریکا در موضع گیری خود در خصوص اسرائیل و فلسطین اشتباه و به آن اعتراف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا چطور از حقوق‌بشر در ایران انتقاد می‌کند اما حقوق فلسطینیان را نمی‌بیند
که واشنگتن چگونه می‌تواند از کارنامه حقوق بشر در ایران و چین انتقاد کند اما حقوق مردم فلسطین را نادیده می‌گیرد.
آمریکا چگونه بمباران روسیه علیه اوکراین را محکوم می‌کند اما در همان زمان بودجه ماشین جنگی نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) را تامین می‌کند؟
ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده که در پی آن، ۱۱۷ فلسطینی شهید و ۱۵۲ نفر دیگر مجروح شدند.
شمار شهدای فلسطینی به ۲۸ هزار و ۶۸ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به ۶۷ هزار و ۶۱۱ نفر رسیده است.
همچنان تعداد زیادی از شهدای فلسطینی در خیابان‌ها و زیر آوار هستند و ارتش اسرائیل اجازه انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.
ارتش اسرائیل یک منطقه مسکونی در اردوگاه خان یونس در جنوب نوار غزه را به طور کامل منهدم کرده است.
ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویران‌کننده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به نابودی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است.
اکثر مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
دروغی بگویید که قابل هزم باشد و تناقض نداشته باشد
اگر ذره ای صداقت داشتند عمل و گفتارشان هم خوانی داشت
به عمل کار برآید به سخن دانی نیست
دوصد کفته چو نیم کردار نیست
بیچاره چوپان دروغگو اسمش در رفته است و الا این کاذبان دو جهان هزاران برابر دروغگو تر هستند ، دروغ چوپان برای شوخی بود دروغ این ارازل برای نسل کشی بیشتر است
آخرین اخبار