تردید کمیسر آنروا در خصوص ادامه فعالیت این آژانس در غزه

کمیسر آنروا در خصوص ادامه فعالیت آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در غزه ابراز تردید کرد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) امروز دوشنبه گفت که روز‌های آینده مشخص خواهد کرد که آیا آژانس قادر به ادامه فعالیت در این محیط فوق العاده چالش برانگیز در نوار غزه خواهد بود یا خیر. 

او گفت که کاروان‌های سازمان ملل در مرز مصر «غارت و تخریب شده‌اند» و آنروا برای اولین بار نمی‌تواند بدون حداقل حفاظت عمل کند.

اسرائیل متعهد شده است که به عملیات خود در شهر رفح در جنوب غزه که بخش قابل توجهی از آوارگان داخلی فلسطین را پناه داده است، ادامه دهد. اسرائیل همچنین سازمان ملل را به همکاری با حماس متهم کرده است.

در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به غزه و تداوم بمباران مناطق مسکونی محاصره شده در این باریکه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند و تاکنون بیش از یکصد فلسطینی شهید و بیش از ۲۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته خود، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار