همایش آموزش شیوه‌های قرآن در میبد

همزمان با اعیاد شعبانیه همایش آموزش شیوه‌های قرآن کریم در دانشکده علوم و معارف اسلامی بفروئیه برگزار شد.

همایش آموزش شیوه‌های قرآن کریم بیش از ۴۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس شهرستان میبد با شیوه‌های نوین آموزش قرائت قرآن آشنا شدند.

 موسوی مسئول برگزار کننده این همایش گفت: دبیرستان شهرستان میبد اولین دبیرستان قرآنی این شهرستان است که این همایش را با هدف انش بیشتر دانش آموزان با قرآن و آموزش شیوه‌های قرآنی برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم برگزار کرد.

علی اصغر شعاعی قاری بین المللی و عضو هیئت علمی دانشکده علوم و معارف قرآن کریم بفروئیه اظهار داشت: الحمدالله به برکت خون شهدا و زحمات امام راحل و مقام معظم رهبری، بعد از انقلاب، فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه قرآن درکشور صورت گرفته است.

شعاعی گفت: ما درکشورمان بهترین اساتید قرآن را داریم که می‌توانند به مردم انگیزه بدهند و به آن‌ها قرآن یاد دهند.

او تصریح کرد: صدا و سیما و آموزش و پرورش و ارگان‌ها باید با ایجاد انگیزه در بین مردم و به ویژه جوانان، قرآن را در وجود آن‌ها نهادینه کنند به طوری که وقتی صدای قرآن را می‌شنوند نشاط پیدا کنند.

شعاعی بیان کرد: دوم اینکه روش‌های آموزش قرآن کریم درکشور ما پیچیده است و باید تمام معلمان و اساتید، با ایجاد انگیره، روش‌های آموزشی را آسان کنند.

او افزود: اگر شبکه قرآن، رادیو قرآن و صداوسیما می‌خواهند مخاطب داشته باشند، باید سیاست‌ها را اصلاح کنند؛ اول جذب به سمت قرآن و بعد آموزش قرآن را دنبال کنند و اگر میخواهیم آموزش خوبی داشته باشیم باید آموزش‌ها را ساده کنیم؛ خیلی از چیز‌ها را مردم ایران بلدند و باید از دانسته‌های آن‌ها استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.