حجاب مهم‌ترین دلیل برای حضور سالم زنان در اجتماع است

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه سپاه زابل گفت: یکی از دلایل وجوب حجاب، ایجاد آرامش روانی و امنیت روحی در جامعه است و وجوب حجاب خود بهترین و محکم‌ترین دلیل بر حضور سالم زن در اجتماع است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملاشاهی  بیان کرد: ﻫﺮ جامعه‌ای دارای ﻣﻨﺎﺑﻊ درونی مختلفی اﺳﺖ ﺑﺮﺧﻲ از اﻳﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎدی و ﺑرخی دیگر ﻣﻌﻨﻮی اﺳﺖ و حجاب ﺑﻪ دلیل ذخیره‌کردن ﻣﻨﺒﻊ ﻣﻌﻨﻮی در ﺧﻮد ﻳﻜﻲ از قدرت‌های دروﻧی ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺤﺴﻮب می‌گردد. ﺑﺪﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ می‌توان گفت ﻛﻪ ﺣﺠﺎب ﻗﺪرت و ﻧﻔﻮذ فرهنگی زن ﻳﺎ ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ گفته ﺷﻮد اﻧﺴﺎن را ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ می‌گذارد و توانایی ﺟﻠﺐ ﻧﻈﺮ ﻫﻮاداران اﻧﺴﺎﻧﻴﺖ را ﻓﺮاﻫﻢ می‌آورد.

 وی افزود: ﺣﺠﺎب اسلامی نه‌تنها ﻣﻨﺒﻊ ﻗﺪرت بالایی ﺑﺮای زن مسلمان اﺳﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﻣﻮﺟﺒﺎت اﻓﺰاﻳﺶ ﻧﻔﻮذ ﻗﺪرت و ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻓﺮﻫﻨگﻲ او را در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻳﺠﺎد می‌نماید ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ گستردگی اﺟﺮای اﻳﻦ ﺣﻜﻢ و ﺗﻘﻮای رﻓﺘﺎری او، اﻳﻦ ﻗﺪرت ﻣﺸﺮوﻋﻴﺖ ﻳﺎﻓﺘﻪ و می‌تواند ﺑﻪ اقتدار منجر شود.

ملاشاهی تأکید کرد: مهم‌ترین مشخصه زن و مرد مسلمان حجاب و عفاف است. حجاب در اسلام به‌گونه‌ای برای زن طراحی شده است که نه‌تنها از عواطف وی پاسداری می‌کند؛ بلکه امکان فعالیت در تمامی عرصه‌های زندگی را برای وی فراهم می‌آورد. زن مسلمان محجبه با حضور همیشگی در صحنه و اقتدار و تداوم حرکت صحیح اجتماعی به‌سوی اهداف عالی جامعه، نقش‌آفرینی مؤثر در جامعه اسلامی است.

 مسئول تعلیم‌وتربیت ناحیه زابل ادامه داد: وجوب حجاب، ﺧﻮد ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ و محکم‌ترین دﻟﻴﻞ ﺣﻀﻮر ﺳﺎﻟﻢ زن در اﺟﺘﻤﺎع اﺳﺖ؛ زﻳﺮا می‌دانیم حجاب و ﻟﺰوم پوﺷﺶ زن در مقابل نامحرم، در ارتباط ﺑﺎ بیگانه اﺳﺖ و روشن است که اگر زن باید در گوشه‌ای به‌دوراز انظار، نگاه‌داشته شود ﻟﺰوم پوشش و حساسیت فراوان در این باره دلیلی نداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار