مهار آتش سوزی تالاب بین المللی گندمان پس از ۲ ساعت

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: آتش سوزی تالاب گندمان با حضور به موقع نیرو‌های محیط‌بان مهار شد.

سعید یوسف پور گفت:گزارشی مبنی بر آتش سوزی اراضی تالابی در مجاورت روستای کَتَک اعلام شد که با حضور به موقع نیرو‌های محیط‌بان، شهرداری گندمان و جوامع محلی آتش پس از دوساعت تلاش مهار شد. 

وی افزود: به دلیل تاریکی هوا امکان اعلام دقیق سطح تالاب که دچار آتش سوزی شده وجود ندارد، اما برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد حدود ۵۰۰ مترمربع از اراضی تالاب گندمان طعمه حریق شده است.


بیشتر بخوانید


یوسف پور اظهار کرد: تالاب گندمان از تالاب‌های منحصر به فرد کشور به شمار می‌رود و حفاظت از این تالاب به عنوان هدیه ارزشمند خداوند وظیفه همه ارگان‌های مسوول و مردم است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور پرندگان در تالاب گندمان اضافه کرد: در جریان آتش سوزی افزون بر از بین رفتن گیاهان و رُستنی‌های تالاب در آتش ممکن است زیست‌مندان موجود در تالاب نیز تحت تاثیر آتش سوزی از بین بروند.

وی با تاکید بر ضرورت حفاظت از تالاب‌ها و عرصه‌های محیط زیست ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی با تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند؛ محیط بانان محیط زیست در تالاب‌های چغاخور و گندمان به صورت شبانه روزی حضور دارند و آماده پاسخگویی و خدمت رسانی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.