پیگیری شد؛

پاسخ گروه خودروسازی سایپا به گلایه‌های افزایش قیمت و تاخیر در تحویل خودرویی کوییک

پیام شما شهروندان عزیز در مورد افزایش قیمت و تاخیر در تحویل خودروی کوییک، توسط خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری شد.

شما شهروندان عزیز در مورد افزایش قیمت و تاخیر در تحویل خودروی کوییک، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید که پس از بررسی برای پیگیری بیشتر به شرکت مذکور ارجاع داده شد.

گروه خودروسازی سایپا در پی اطلاع از این پیام‌ها، جوابیه‌ای را برای باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کرد که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

با سلام و احترام؛

پیرو انتشار مطلبی با عنوان "گلایه از افزایش قیمت و تاخیر در تحویل خودروی کوییک" که در روز جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۱۳ در خروجی آن رسانه وزین قرار گرفته است، توضیح گروه خودروسازی سایپا به حضور ارسال می‌شود. خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد.

شرکت سایپا مطابق بخشنامه‌های صادره و مفاد قرارداد فی‌مابین با هریک از مشتریان به صراحت اعلام کرده است که در روش پیش فروش، قیمت غیر قطعی است و قیمت نهایی خودرو در زمان ارسال دعوتنامه و به قیمت روز شرکت محاسبه و اخذ خواهد شد. در صورتی‌که پس از امضای قرارداد فی‌ما‌بین مشتری برحسب ضرورت و یا الزامات قانونی، چون رعایت استاندارد‌های اجباری و محیط زیست، شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی بر روی خودرو شود و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو صورت گیرد و همچنین هزینه‌های شماره گذاری، بیمه، مالیات، مالیات نقل و انتقال و ... تا قبل از فاکتور خودرو و شماره‌گذاری آن بر عهده مشتری خواهد بود.

با توجه به اینکه برخی از محصولات شرکت سایپا به جهت رعایت الزامات استاندارد‌های سازمان استاندارد، تغییراتی در تجهیزات خود داشته است، بنابراین می‌بایست فرآیند قیمت‌گذاری را طی کند. قیمت‌گذاری محصولات تولیدی، بر اساس مستندات ارائه شده به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با نظر این سازمان و نهاد‌های ذیربط است.

خودروی کوییک GXR از موتور ارتقاء یافته M۱۵i بهره می‌برد. این موتور نسبت به مدل پایه از قدرت و گشتاور بیشتر و مصرف سوخت کمتری برخوردار است، همچنین با توجه به تکنولوژی روز VVT (Variable Valve Timing/ زمانبندی سوپاپ ورودی) در این موتور، هزینه‌های نگهداری خودرو بسیار کاهش یافته است. بدیهی است ارتقاء کیفی محصولات که شامل تغییر در قالب‌ها، توسعه تجهیزات و ارتقاء درجه کیفی قطعات و طراحی و تولید است، گاهاً با چالش‌هایی روبرو خواهد شد که در برخی مواقع روند تولید را با مشکل مواجه می‌کند لذا در صورت تاخیر در تحویل خودرو، سود تاخیر محاسبه و به مشتریان محترم پرداخت می‌شود.  

اداره اطلاع‌رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
لطفا درمورد رتبه بندی معلمین بازنشسته ۴۰۰ نیز رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۱۵:۱۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
با سلام، در خصوص مشکل شماره گذاری کوییک GXR پیگیری بفرمایید که بیش از دو هفته از تکمیل وجه گذشته و یکبار بی دلیل مشکل سخا رو مطرح کردند و الان عدم صدور مجوز پلاک این خودرو توسط راهور رو دلیل تاخیر در شماره گذاری اعلام میکنند! در حالی که راهور مدعی عدم اطلاع در این زمینه هست.با تشکر
آخرین اخبار