برنامه ملی مهراددر سیستان و بلوچستان آغاز شد

آیین افتتاح برنامه ملی مهراد با هدف توانمندسازی معلمان ابتدایی دارای دانش آموزان نیاز ویژه شامگاه ۲۵ بهمن در زاهدان آغاز شده است.

دوره آموزشی تربیت مدرسان میانی برنامه ملی مهراد با حضور مدرسین منتخب میانی از ۳۴ شهرستان استان آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در این مراسم، معلمان را سفیران تحقق اهداف سند تحول بنیادین دانست و گفت: توانمندسازی معلمان از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهد بود.

وی ایجاد زمینه‌های لازم برای بهبود شاخص‌های کمی و کیفی آموزش و پرورش، کاهش نرخ تکرار پایه، ترک تحصیل و ارتقاء شاخص‌های کارایی درونی آموزش و پرورش دوره ابتدایی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: برنامه ملی مهراد، در راستای راهکار ۶_۱۱ و ۷_۱۱ سند و تحقق مهمترین هدف سند تحول بنیادین یعنی عدالت آموزشی تربیتی و کیفیت بخشی به آموزش دانش آموزان دارای نیاز ویژه برای اولین بار در سطح مدارس ابتدایی کشور اجرا می شود.

رسول صفرزایی افزود: این برنامه تحولی با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و در مرحله استانی با تربیت مدرسین میانی انجام خواهد شد که مدرسان میانی، وظیفه آموزش و توانمندسازی معلم ابتدایی در پایه های اول تا سوم و معلمان چندپایه را در سطح شهرستان/منطقه تا پایان اسفندماه بر عهده خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار