تقویت گشت‌زنی قایق‌های چینی در نزدیکی تایوان

پس از کشته شدن دو چینی در یک سانحه قایق، پکن گشت‌های خود را در نزدیکی تایوان تقویت کرد.

چین امروز یکشنبه در پی کشته شدن دو شهروند چینی ۴ روز پیش در یک سانحه قایق با گارد ساحلی تایوان، گشت‌زنی‌های خود را در نزدیکی جزیره‌ای در نزدیکی تایوان تقویت کرد.

براساس گزارش الجزیره، گان یو، سخنگوی گارد ساحلی چین در بیانیه‌ای گفت که آن‌ها عملیات گشت زنی منظم اجرای قانون را در منطقه انجام خواهند داد. وی افزود: هدف گشت‌ها تداوم حفظ سیستم عملیات در آب‌ها برای حفظ جان و ایمنی ماهیگیران است.

 اواخر دیروز، شنبه، دفتر امور تایوان در چین تایپه را به دلیل حادثه رخ داده در نزدیکی جزیره بیدینگ در کینمن محکوم کرده و گفت که قتل این دو نفر باعث خشم شدید در چین شده است و دولت چین نیت خیری نسبت به مردم تایوان دارد، اما هرگز بی توجهی تایوان به ایمنی ماهیگیران چینی را تحمل نخواهد کرد.

در این بیانیه بدون اشاره به جزئیات آمده است: سرزمین اصلی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که اقدامات بیشتری انجام دهد و تایوان تمام عواقب آن را متحمل خواهد شد.

در بیانیه آمده است: ماهیگیران در هر دو طرف تنگه تایوان از زمان‌های قدیم در منطقه دریایی Xiamen-Kinmen فعالیت می‌کنند و هیچ چیزی به نام آب‌های ممنوعه یا بسته برای ماهیگیری در اطراف گروه جزیره‌های تایوانی وجود ندارد.

چهارشنبه گذشته یک قایق چینی حامل ۴ سرنشین در نزدیکی جزایر کینمن در حالی که گارد ساحلی تایوان در حال تعقیب آن بود واژگون شد. هر ۴ نفر در آب افتادند و دو خدمه بعدا جان باختند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار