لغزندگی و مه آلودگی راه‌های کوهستانی استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: راه‌های کوهستانی این استان لغزنده و مه آلود است و رانندگان با احتیاط بیشتری در این مسیر‌ها رانندگی کنند.

مهرداد آهکی افزود: رعایت سرعت مطمئنه در این شرایط موجب پیشگیری از حوادث جاده‌ای و بروز تلفات مادی و جانی می‌شود.

او تأکید کرد: رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی نیز یک نکته ضروری دیگر به منظور جلوگیری از بروز تصادف در چنین شرایط جوی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اشاره به تداوم بارندگی‌ها تا اواخر هفته جاری گفت: اکنون ۵۶۳ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین الات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در ۳۵ باب راهدارخانه و ۴۵ گردنه برفگیر استان در قالب ۵۰ اکیپ واکنش سریع راهداری مشغول خدمت رسانی به هم استانی‌ها و هم وطنان گرامی هستند.

آهکی افزود: طی بارش برف ۲۷ بهمن ماه بیش از ۱۲ هزار کیلومتر باند برفروبی و نمکپاشی، امداد رسانی به ۶۵ مسافر و راننده گرفتار در برف، اسکان موقت ۳۸ نفر مسافر در راهدارخانه و استفاده از ۵ هزار و ۸۰۰ تن ماسه ونمک توسط عوامل راهداری در سطح محور‌های استان همدان صورت گرفته است.

این مسئول از مسافران خواست حتما روش استفاده صحیح از زنجیر چرخ در شرایط عادی را فرا گیرند تا در شرایط برفی و بحرانی دچار مشکل نشوند.

برچسب ها: راهداری ، مه آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.