کفاشیان: برای موفقیت باید در دوومیدانی سرمایه گذاری کنیم/ احسان حدادی می‌تواند رئیس فدراسیون شود

رئیس اسبق فدراسیون دوومیدانی درباره شرایط این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

علی کفاشیان رئیس اسبق فدراسیون دوومیدانی درباره حضورش در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب که برای دوومیدانی مستقل ساخته شده است، اینجا افتخارات زیادی داشتیم و چند مرتبه مسابقات آسیایی برگزارکردیم. امسال مسابقات با شکوه برگزار شد  و کشور‌ها خوب استقبال کردند و این نشان دهنده این است که ما در دوومیدانی باید فعالیت بیشترو سرمایه گذاری زیادی کنیم.

او افزود: مدال‌های ایران بیشتر از سوی دختران کسب شده است و دختران در این زمینه خیلی فعال هستند، اما در بخش پسران هم باید سرمایه گذاری شود تا بتوانیم قهرمانان خوبی در آینده داشته باشیم.  ما در دوومیدانی در المپیک می‌توانیم  ۵۰، ۶۰ مدال کسب کنیم و می‌توانیم سرمایه گذاری کنیم تا این مدال‌ها را به دست آوریم، چون در هر رشته ۲ نفر بیشتر نمی‌توانند شرکت کنند. به نظرم برای اینکه در مسابقات آسیایی و المپیک بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم، می‌توانیم در دوومیدانی سرمایه گذاری کنیم.

کفاشیان درباره اینکه در دوران مدیریتش توانستیم در دوومیدانی یک مدال نقره المپیک از سوی احسان حدادی کسب کنیم، اما اکنون این رشته ورزشی از دوران اوج خود فاصله گرفته است، گفت: این نفرات از قدیم بودند، اما اکنون باید سرمایه گذاری بیشتری کنیم تا بتوانیم نسل جدیدی بیاوریم. در استقامت‌ها، سرعت‌ها و پرش‌ها استعداد کم داریم و نیاز به نیرو‌های فنی، مربیان خوب و امکانات خوبی داریم تا بتوانیم در این رشته‌ها مدال‌های خوبی بیاوریم.

رئیس اسبق فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه شرایط برای المپیک را چطور می‌بیند، گفت: قطعا شانس کسب مدال نیستیم، اما اینکه ورزشکاران بروند و حضور داشته باشند انگیزه خیلی خوبی هست، اما امیدوارم ورزشکارانی  مثل احسان حدادی پیدا کنیم تا بتوانیم مدال در المپیک به دست آوریم.

او درباره اینکه احسان حدادی قرار است در انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی شرکت کند، گفت: به نظرم حدادی فرد لایق و توانمندی است و می‌تواند فدراسیون دوومیدانی را اداره کند و باید ببنیم که رقیبانش چه کسانی هستند. به نظرم حدادی حمایت شود خوب است. احسان به دوومیدانی علاقه دارد و  از ارتباطات  بین المللی برخوردار است و حرفش را می‌خوانند و توانمند و خوب است و می‌تواند رئیس فدراسیون شود.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره حذف تیم ملی فوتبال ایران بعد از شکست برابر تیم ملی قطر در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم ملی  فوتبال  برخی از بازی‌ها  را خوب انجام داد، اما در بعضی از بازی‌ها ضعیف عمل کرد و نوسان داشتیم. البته توانمندی بازیکنان ما به صورتی بود که بتوانیم تیم ملی قطر را ببریم و به فینال راه یابیم و اول شویم و شایستگی اش  را داشتیم. البته چیزی از شایستگی بازیکنان ما  کم نمی‌کند  و تیم‌های قدرتمندی همانند ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا حذف شدند و ما به ۴ تیم نهایی راه یافتیم. ان شا الله ما بتوانیم از همین اکنون خودمان را برای جام جهانی آماده کنیم تا بتوانیم در آنجا نتیجه بگیریم.

کفاشیان درباره اینکه دستیاران قلعه نویی قوی نبودند تا در مواقع لزوم به او مشورت‌های لازم را بدهند، گفت: قلعه نویی از همه طیف و نوعی مربیان را با خود به قطر برد و مشورت گرفت و کار خوبی کرد و خوشحالی ما این است که ما مربی ایرانی داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار