تشکیل پرونده برای شش تن از مدیران متخلف انتخاباتی

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشکیل پرونده برای شش تن از مدیران استان به دلیل تخلفات انتخاباتی خبر داد.

حمیدرضا کریمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و گفت : در این راستا از چند ماه پیش ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی استان تشکیل شد.

وی به برگزاری نشست‌های این ستاد با کاندیداها، عوامل اجرایی انتخابات و نمایندگان دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در استان طی پنج ماه گذشته ۵۱ جلسه تشکیل داده که ۲۱۴ مصوبه با رویکرد پیشگیرانه داشته است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود برگزاری این نشست‌ها و اقدامات زیادی که انجام داده‌ایم، متاسفانه تخلفات و جرائمی هم رخ داده و پرونده‌هایی هم برای متخلفان در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده، عنوان کرد: تاکنون برای شش نفر از مدیران استان که تخلفات انتخاباتی داشته اند، در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده و چند مدیر هم برکنار شده اند.

کریمی با بیان اینکه برای تعدادی از کاندیدا‌های متخلف هم تشکیل پرونده شده، اظهار کرد: تخلفات انتخاباتی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی از نظر میزان مجازات هیچ تفاوتی با هم ندارند.

وی به برخی از تخلفات انتخاباتی هم که برخورد دستگاه قضایی را بدنبال خواهد داشت اشاره کرد و گفت: ایجاد تفرقه قومی و مذهبی که به امنیت ملی خدشه وارد می‌کند، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی توسط کاندیداها، هرگونه تخریب، تهدید و هتک حیثیت و حرمت افراد، نوشتن یا اظهارات خلاف واقع، استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی، اخلال و برهم زدن اجتماعات و تعرض به ستاد‌های انتخاباتی دیگر کاندیدا‌ها و تهدید و تطمیع مردم در امر انتخابات از جمله تخلفات خواهد بود.

دادستان کرمانشاه به ممنوعیت خرید و فروش آراء در ایام انتخابات اشاره کرد و افزود: هرگونه خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم آراء و نیز هرگونه کمک‌ها نقدی ممنوع و غیرقانونی است.

به گفته این مسئول، تاکنون پرونده‌هایی هم برای کسانی که به توهین و تخریب مجریان و عوامل اجرایی انتخابات پرداخته بودند، تشکیل شده است.

کریمی تاکید کرد: مسئولین چه در ساعات اداری و چه غیراداری حق تبلیغ برای کاندیدایی خاص را ندارند، اما کارکنان دستگاه‌ها خارج از ساعت کاری و بدون سوء استفاده از جایگاه شغلی خود می‌توانند در ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها حضور پیدا کنند.

وی گفت: استفاده از اموال و امکانات دولتی برای تبلیغ کاندیدا‌ها ممنوع است و اگر گزارشی داده و یا مشاهده شود، برخورد شدید دستگاه قضایی را به دنبال دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار