ترمیم خط‌آهن حیرتان_مزارشریف

ترمیم خط‌آهن حیرتان_مزارشریف توسط یک شرکت ازبکستانی به ارزش شش میلیون و 300 هزار دلار آغاز شد.

ترمیم خط‌آهن حیرتان_مزارشریف امروز چهارشنبه (دوم حوت) با حضور مقامات طالبان توسط یک شرکت ازبکستانی به ارزش شش میلیون و 300 هزار دلار آغاز شد.

سید محمد نعیم محمدی، معین مالی و اداری اداره خط آهن افغانستان در مراسم قرارداد و آغاز کار ترمیم خط آهن حیرتان_مزارشریف " گفت: برای کارگران ازبکستانی مشغول در پروژه خط آهن حیرتان_مزارشریف، هیچ‌گونه تهدید وجود ندارد.

از سوی هم، مولوی شفیق محمود، رییس اداره خط آهن ولایت بلخ گفت: هزینه ترمیم پروژه ترمیم خط آهن حیرتان_مزارشریف با شرکت ازبکستانی با هزینه شش میلیون 300 هزار دالر قرارداد شده است.

وی فعال شدن خط آهن حیرتان_مزارشریف را برای تاجران و روند انتقال کالا ها مفید و موثر خواند و گفت: این خط آهن از شهرک بندری حیرتان تا شهر مزارشریف حدود 75 کیلومتر طول دارد و کار ترمیم آن در کمتر از دو ماه به پایان خواهد رسید. 

 در همین حال مولوی نورالهادی ابوادریس، معاون والی بلخ گفت: ترمیم خط آهن حیرتان_مزارشریف به نفع ملت افغانستان و کشور ازبکستان می باشد چون در روند انتقال کالا های تجارتی دو طرف سهولت ایجاد می شود.

معاوم والی بلخ افزود: توکل و توسل به خداوند سبب سعادت جامعه و پیشرفت کشور می شود، از همین رو همه روزه پروژه های بزرگ ملی در افغانستان افتتاح یا به بهره برداری سپرده می شود. 

گففتنی است که خط آهن حیرتان_مزارشریف از بندر حیرتان آغاز و تا نزدیکی میدان هوایی بین المللی مولانا جلال الدین محمد بلخی شهر مزارشریف امتداد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار