فراخوان آفریقای جنوبی برای شهادت کشور‌ها علیه رژیم صهیونیستی

سفیر آفریقای جنوبی در لاهه از همه کشور‌های جهان خواست با مدارکی مبنی بر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه علیه این رژیم شهادت دهند.

ووسیموزی مادونسلا، سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشور‌ها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، علیه رژیم صهیونیستی شهادت دهند تا این رژیم را به جرم نسل کشی مجازات شود.

مادونسلا مصاحبه با خبرگزاری آناتولی را با تشریح انگیزه‌های کشورش از طرح این شکایت علیه اسرائیل آغاز کرد. او گفت: به عنوان کشوری که مستقیماً تحت ظلم و ستم قرار گرفت و تحت رژیم آپارتاید متحمل شد، برای ما بسیار مهم بود که در جلوگیری از رنج دیگران تحت رژیم مشابه مشارکت داشته باشیم.

او افزود: ما می‌بینیم که آنچه اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام می‌دهد، بدترین نسخه از آنچه در رژیم آپارتاید زندگی می‌کردیم است.

به گفته مادونسلا، آفریقای جنوبی طرح این شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی را وظیفه خود در قبال مردم خود و جامعه بین‌المللی می‌داند تا اطمینان حاصل کند که رژیم صهیونیستی در قبال اقدامات خود پاسخگو است.

او گفت که کشورش این شکایت را تنظیم کرده و شواهد کافی برای اثبات اینکه رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت نسل کشی شده است، دارد. او در این خصوص به اقدامات نظامیان اشغالگر صهیونیست در جنگ و شهرک‌نشینان این رژیم و همچنین اظهارات مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی آن که با قصد نابودی مردم فلسطین همخوانی دارد، اشاره کرد.

این دیپلمات آفریقای جنوبی در خصوص انتظارات کشورش از نتیجه شکایت و اقدامات بعدی آن گفت: در پایان این روند، انتظار داریم دادگاه اعلام کند که ادامه اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل غیرقانونی است و باید پایان یابد.

مادونسلا افزود: پس از آن موضوع به مجمع عمومی (سازمان ملل متحد) ارجاع خواهد شد تا با تصمیمات دادگاه در مورد چگونگی اجرای لغو آپارتاید در سرزمین‌های فلسطینی اقدام شود.

سفیر آفریقای جنوبی از کشور‌های عضو کنوانسیون پیشگیری از جنایت نسل‌کشی دعوت کرد تا در جلسات دادگاه بین‌المللی دادگستری شرکت و دیدگاه‌های خود را همراه با شواهدی که در اختیار دارند ارائه کنند تا به دادگاه نشان دهند رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت نسل کشی شده است.

او در پایان اعلام کرد که اگر دادگاه به این نتیجه برسد، آفریقای جنوبی منتظر مجازات مناسب رژیم صهیونیستی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
آفرین به آفریقای جنوبی
Ireland
محمد
۱۴:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
درود بر آفریقای جنوبی و تمامی کشورهایی که به این دعوت لبیک بگویند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
اگر دادگاه به این نتیجه برسد!!!!
آخرین اخبار