امدادرسانی به ۴۰ مسافر گرفتار در برف گیلان

امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان از شب گذشته تاکنون به ۴۰ مسافر گرفتار در برف خدمات رسانی کرده اند.

هادی سلیمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره بارش برف و لغزندگی جاده‌های استان گفت: شب گذشته ۷ دستگاه خودرو در دیلمان، رودسر، سراوان رشت، پونل رضوانشهر و جمال آباد رودبار واژگون شدند.

او افزود: امدادگران علاوه بر اسکان و امدادرسانی به این افراد، به ۴۰ مسافر که در برف و کولاک گیر افتاده بودند، خدمات رسانی کرده و آن‌ها را در پایگاه‌های امداد و نجات اسکان دادند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، در پی بارش برف و کاهش دما در رشت، نیرو‌های هلال احمر استان شامل ۱۰۰ نجاتگر و امدادگر در قالب ۲۰ گروه مجهز امدادی با ۱۲ خودروی عملیاتی و امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

سلیمی تصریح کرد: این نیرو‌ها تلاش می‌کنند تا به همه نیاز امدادی استان گیلان در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.

درخواست بالگرد پشتیبان از تهران برای امدادرسانی در برف گیلان

او همچنین با اشاره به اینکه بالگرد جمعیت هلال گیلان برای توزیع مواد غذایی در فرودگاه رشت مستقر است، گفت: برای تسریع در امر امدادرسانی یک بالگرد پشتیبان از پایتخت در خواست شده تا برای کمک به مردم مناطق سخت گذر اعزام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه استان ۲۸ پایگاه امداد و نجات دارد که در هر پایگاه ۵ نیروی امدادی با یک خودروی عملیاتی خدمات رسانی می‌کند، افزود: در ۱۶ شهرستان استان به اضافه مرکز استان یک تیم واکنش سریع با همین امکانات به مردم خدمات رسانی می‌کنند.
 
سلیمی یادآور شد: ۳ دستگاه برف روب نیز برای بازگشایی مسیر رفت و آمد در اختیار شهرداری رشت قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.