اسرائیل به دنبال جایگزینی برای آنروا است

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در حال حاضر در حال مذاکره برای یافتن سازمان‌های جایگزین برای آنرواست.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در حال حاضر در حال مذاکره برای یافتن سازمان‌های جایگزین برای آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسوم به آنروا (UNRWA) برای توزیع کمک در نوار غزه است. 

بر اساس گزارش روز دوشنبه تایمز اسرائیل که به نقل از یک مقام اسرائیلی منتشر شد، هدف این است که اطمینان حاصل شود که کمک‌های بشردوستانه ارائه شده به دست حماس نمی‌رسد.

این منبع افزود: گفتگو‌هایی با دیگر گروه‌های بشردوستانه در غزه وجود دارد. علاوه بر این، اسرائیل قصد دارد کمک‌ها را به بخش شمالی نوار غزه برساند، زیرا حدود ۳۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه امروز به غزه می‌رسند.

پیش از این، «فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) دیروز یکشنبه از عدم همکاری کشور‌های غربی برای ارسال کمک به غزه انتقاد کرد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از لازارینی گزارش داد، آخرین باری که توانستیم به شمال نوار غزه کمک‌های غذایی بفرستیم در ۲۳ فوریه گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه اگر اراده واقعی سیاسی وجود داشته باشد، هنوز امکان دارد که از وقوع قحطی در غزه جلوگیری کرد، تصریح کرد: درخواست‌های ما برای فرستادن کمک‌های غذایی به شمال غزه رد شد و گوش شنوایی برای آن نبود.

اسرائیل اتهاماتی را علیه کارکنان آنروا مطرح کرده و مدعی شده است که آن‌ها با حماس ارتباط دارند و در حملات ۷ اکتبر به اسرائیل دست داشتند. آن‌ها همچنین ادعا کرده اند که حدود ۱۴۶۸ کارگر اعضای فعال حماس و جهاد اسلامی فلسطین هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار