یگان ویژه و منابع طبیعی در راه سرسبزی سیستان و بلوچستان /تفاهم‌نامه کاشت یک میلیارد درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: یگان ویژه و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این استان، با امضاء یک تفاهم‌نامه همکاری به همراهی برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی پرداختند.

عبدالله بامری اظهار کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "برای سرسبزی ایران، نهضتی فراگیر باید برپا شود" و "اگر هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال از سال ۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد"، تفاهم‌نامه همکاری بین یگان ویژه و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان، به عنوان یک گام مهم در راستای این هدف، منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه شامل اقدامات متعددی است که هدف آن توسعه جنگل‌ها، افزایش پوشش گیاهی، حفظ منابع آب و خاک، کاهش تاثیرات منفی فرسایش خاک و فرسایش بادی است که به عنوان بخشی از این تفاهم‌نامه، مسوولان به صورت مشترک در تعیین عرصه‌های مناسب برای کاشت درختان همکاری می‌کنند و مختصات جغرافیایی لازم را اعلام، تا فرآیند کاشت به دقت بیشتری انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: ابلاغ اقدامات لازم به زیرمجموعه‌ها جهت حفاظت از منابع طبیعی و اجرای عملیات کاشت درخت با همکاری مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری و تامین منابع آبی مطمئن و اجرای صحیح اصول نگهداری پس از کاشت نیز از جمله اقدامات این تفاهم‌نامه است.
وی تصریح کرد: کاشت و مراقبت و آبیاری نهال‌ها، تهیه و ارسال گزارش از میزان موفقیت طرح در مقطع زمانی سه ماهه و تشویق کارکنان زیرمجموعه جهت ثبت‌نام در سامانه همیار طبیعت نیز از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

بامری گفت: زمینه‌سازی جهت مشارکت کارکنان و خانواده‌های طرف مشارکت‌کننده در مدیریت پایدار منابع طبیعی و همکاری جهت شناسایی عرصه‌های مناسب جهت نهال‌کاری و تهیه نهال سازگار با اقلیم منطقه در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، از مواردی است که در این تفاهم‌نامه لحاظ شده است؛ و یگان ویژه متعهد شده نهال از گونه‌ها و گلخانه‌های در اختیار این نهاد تامین و همچنین کارت همیار طبیعت برای کارکنان مشارکت کننده در مدیریت پایدار منابع طبیعی، صادر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار