مخالفت بیشتر مردم فرانسه با پیشنهاد مکرون برای اعزام نیرو به اوکراین

طبق نظرسنجی‌ها اکثریت قریب به اتفاق در فرانسه پیشنهاد مکرون برای اعزام نیرو به اوکراین را رد کردند.

بر اساس یک نظرسنجی جدید، بیش از دو سوم مردم فرانسه بر این باورند که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در مورد اینکه گفته است ناتو می‌تواند روزی نیرو‌های خود را برای حمایت از کی یف در درگیری با مسکو بفرستد، اشتباه کرده است.

نتایج نظرسنجی که روز پنجشنبه توسط روزنامه فرانسوی فیگارو منتشر شد، نشان داد که ۶۸ درصد از پاسخ دهندگان با اظهارات مکرون در مورد استقرار نیرو‌های ناتو در این کشور جنگ زده مخالفت کردند، در حالی که تنها ۳۱ درصد گفتند که موافق هستند و بقیه نظری نداشتند.

سایر کشور‌های کلیدی در بلوک نظامی ناتو نیز به همین ترتیب با اظهارات مکرون که روز دوشنبه پس از نشست رهبران اروپایی در پاریس بیان شد، مخالفت کردند.

در روز‌های پس از آن، ایالات متحده، بریتانیا، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و دیگر اعضای اصلی بلوک آتلانتیک شمالی به سرعت اعلام کردند هنوز هیچ برنامه‌ای برای استقرار نیرو‌های ناتو در اوکراین وجود ندارد.

با این حال، برخی از اعضای کوچکتر بلوک ناتو - یعنی کشور‌های بالتیک استونی و لیتوانی - به نظر می‌رسد از مکرون حمایت می‌کنند و مقامات ارشد هر دو کشور پیشنهاد می‌کنند که اعزام نیرو به اوکراین نباید منتفی شود.

مسکو به شدت اظهارات مکرون را محکوم کرده و به ناتو نسبت به اقدامات خصمانه بیشتر هشدار داده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هشدار داد که اگر نیرو‌های ناتو واقعاً در اوکراین مستقر شوند، رویارویی مستقیم بین ائتلاف و روسیه نه تنها "ممکن"، بلکه "حتمی" خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار