امیرعبداللهیان:

جمهوری آذربایجان سفیرش را به ایران برمی‌گرداند/ رفع موانع حج عمره در دستور کار است

وزیر امور خارجه با تشریح جزئیات رایزنی‌های خود در جده گفت: هیات دیپلماتیک جمهوری آذربایجان بزودی به ایران اعزام خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان سه شنبه شب در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده و در جمع خبرنگاران جزییات رایزنی‌های خود با وزیر خارجه آذربایجان برای بازگشت دیپلمات‌های آذربایجانی به ایران را تشریح کرد.

وی گفت: در دیدار با وزیر خارجه آذربایجان توافق کردیم که با توجه به برگزاری دادگاه ضارب دیپلمات آذربایجانی و محاکمه‌ای که صورت گرفته نسبت به اعزام هیات دیپلماتیک آذربایجان به تهران اقدامات لازم در آینده نزدیک صورت گیرد.

امیرعبداللهیان افزود: طیف گسترده موضوعات مطرح شده در دیدار اخیر رئیس جمهور کشورمان با آقای اردوغان در آنکارا در دیدار با وزیر خارجه ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. کار‌ها به خوبی پیش می‌رود و گام‌های خوبی در زمینه تبادل کنسولی مجرمین و همچنین همکاری‌های اقتصادی و تجاری و گردشگری و فناوری برداشته شد.

وی در باره دیدار دوجانبه با وزیر خارجه عربستان نیز اظهار داشت: مسائل دوجانبه تجاری اقتصادی و سیاسی دو کشور و همچنین موانع پیش روی حج عمره و رفع آن موانع را در دستور کار قرار دادیم. همچنین پیگیری توافقات صورت گرفته در دیدار رئیس جمهور اسلامی ایران و محمد بن سلمان در زمینه برداشتن گام‌های گسترش روابط مورد گفتگو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران به دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان اشاره کرد و گفت: در دیدار با وزیر خارجه تاجیکستان توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور به دوشنبه مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اروپا خواستار بازگشت ایران به تعهدات برجام شد/ اروپا غلط می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
هر وقت آب رود هیرمن به ایران اومد ماجرای حج عمره هم حل میشه امثال شما به درد لای جرز دیوار هم نمیخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
جمهوری زاقارت باکو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
برنگشت هم مهم نیست فکرت را مشغول خرده کاری نکنید آقای وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ببین چقدر خوار شدیم که بازگشت سفیر آذربایجان که زمانی جزو خاک ما بوده از خبرهای مهمی است که وزیر امور خارجه اعلام میکند ، تازه اگر راست گفته باشد . به جای اینکه آنها برای ورود سفیر ما ثانیه شماری بکنند ما برای ورود سفیر یک کشور درجه چندم لحظه شماری میکنیم ، آنهم برای کشوری که دائم به تحریک صهیونیست‌ها در حال توطئه چینی بر ضد کشور ما است و عنقریبا شاهد افتتاح پایگاه‌ها ی دشمن صهیونیستی در نزدیکی مرزهایمان خواهیم بود .دست مریزاد با این سیاست خارجی قویتان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
چه خوب لطفا فکری جهانی برای غزه بکنید مننون
Finland
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
دغدغه شما باید بدست آوردن مشروعیت داخلی باشه نه مسائل خارجی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۴۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
الان دقیقا نزدیک به یک سال شد که هی میگین سفیر آذربایجان بر میگرده موانع عمره داره حل میشه و اخرش هیچی به هیچی یعنی جناب وزیر این حرف های دو پهلو زدن شما توهین به شعور مردم نیست چرا واقعیت رو نمیگین که همین مشکلات چی هستن که باعت میشه کارها رو به جلو نره و مردم بدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
چی دادین که برگرده؟! نفت شمال!
آخرین اخبار