دامغان ۱۳۵ هزار نهال برای کاشت در هفته درختکاری دارد

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: هفته درختکاری امسال ۱۳۵ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در سطح شهرستان دامغان توزیع و غرس می‌شود.

علی اکبر عباسی راد رییس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: امسال ۴۰ هزار اصله نهال سنجد، سه هزار زیتون مثمر و ۹۲ هزار اصله نهال غیرمثمر از نوع زبان‌گنجشک، ارغوان، اقاقیا، تبریزی و صنوبر غرس می‌شود.

وی ادامه داد: نهال‌ها برای کاشت، از ۱۰ روز پیش بین دهیاران و متقاضیان توزیع شد و همچنان در هفته منابع طبیعی و درختکاری ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در اولین روز درختکاری زنگ طبیعت نواخته و بوستان جنگلبان در شهر امیریه با همت شهرداری این شهر، به مساحت ۲و نیم هکتار ایجاد و هزار اصله نهال زیتون در آن غرس شد.

این مسوول با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاشت ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال سازگار و غیرمثمر در کارخانه فروآلیاژ پارس دامغان، ۵۰۰ اصله نهال در دانشگاه آزاد و ۳۰۰ اصله در دانشکده کشاورزی امیریه، به کاشت نهال در بوستان‌های روستایی اشاره کرد و گفت: در هفته منابع طبیعی امسال کاشت نهال در بوستان‌های روستایی مهماندوست، کلاته‌ملا، محمدآباد و حسن آباد با مشارکت مردم و همراهی دهیاران انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار